به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان پل سفید، که از نظر ظاهری شباهت زیادی به سهراب سپهری شاعر و نقاش نامی کشورمان دارد، در نشست نقد و بررسی این فیلم اظهار داشت: فیلم پل سفید زندگی واقعی بهاره بود که پس از تحقیق و پژوهش آن را به شکل سینمایی درآوردم و با همکاری بهاره از مهرماه ۹۵ آن را در ۶ ماه کار را به اتمام رساندیم.

وی درباره داستان زندگی بهاره ابراز داشت: وی پس از دوران ابتدایی بر اثر حادثه‌ای برای جراحی در بیمارستان بستری می‌شود و از ادامه درس بازمی ماند.

این کارگردان فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه بهاره در سال بعد به دلیل شرابط خاص در تست ورود به مدرسه رد می شود و به وی می گویند باید در مدارس استثنایی درس بخواند، تاکید کرد: در فیلم پل سفید مسیر مبارزه بهاره و خانواده اش برای برگشت به مدرسه را به تصویر کشیدم، در حین ساخت فیلم با مسئولان نیز تعامل کردیم و در تست مجدد بهاره پذیرفته شد.

وی با اشاره به اینکه مادر بهاره درگیر مشکلات زندگی بود و بر این اساس از مادر خود وی در فیلم نمی توانستیم استفاده کنیم، به با بازی صدیقه نوروزیان در نقش مادر بهاره اشاره کرد و گفت:

قوی تن با توجه به اینکه تجربه بازیگری نداشت در ابتدا راضی به بازی در فیلم نبود، من به او گفتم این فیلم یادگاری برای او می شود و از بازی وی نیز راضی بودم.

کجای دنیا ساعت ۱۲ و نیم نیمه شب اکران فیلم برای کودک داریم

وی با انتقاد از زمان اکران فیلم خود گفت: کجای دنیا ساعت ۱۲ و نیم نیمه شب برای کودک فیلم می گذارند من خودم به سختی در آن ساعت از شب تحمل حضور در سالن را داشتم.

کارگردان و تهیه کننده پل سفید در پاسخ به انتقادی راجع به اینکه فیلم وی چندان روند داستانی قوی ندارد، بیان داشت: من هفت فیلم با چهره های مطرح سینما ساختم که آخرین آن با بازی خسرو شکیبایی بود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این فیلم‌ها پربازدید هم بودند، از دوره ای تصمیم گرفتم دیگر فیلمساز نباشم بلکه در شهرستان ها معضلات کودکان را به تصویر بکشم.

قوی‌تن تصریح کرد: این فیلم قصه و داستانی متناسب با ساخت فیلم ندارد و تا همین مقدار که سینمایی شده است نیز من به داستان وفادار نبودم.

وی اضافه کرد: در واقع این داستان قابلیت مستندسازی دارد اما گفتن واقعیت ها مشکلاتی دارد که برخی دوستان را ناراحت می کند.

کارگردان کشورمان با بیان اینکه من خود را فیلمساز نمی دانم و احساس می کنم تازه شروع به تجربه کردن کردم، تاکید کرد: ۲۶ سال است در سینما هستم و به موضوع بیش از داستان و سرگرم کردن مردم اهمیت می دهم، قصد ندارم داستانی را بیان کنم و مردم را با تکنیک های خاص فیلمنامه نویسی در سالن بنشانم بلکه تلاش من این است که مخاطب خود را حفظ کنم.

این کارگردان کشورمان تاکید کرد: از دید من با وجود ساعت نامناسب اکران استقبال خوبی از فیلم را شاهد بودیم و بر این اساس معتقدم اگر از فیلم حمایت شود از سوی آموزش و پرورش اکران خوبی را شاهد هستیم.

کارگردان و تهیه کننده پل سفید بیان داشت: با توجه به بازخوردهای دریافتی در ارتباط با سینمای کودک احتمال می دهم به زودی سینمای کودک ما به دوران رونق بازگردد در جشنواره امسال هم نوید بخش چشم انداز خوبی در این ارتباط است.

وی ادامه داد: امیدوارم مسئولان آموزش پرورش و ارشاد با مشاهده این فیلم برای موارد کوچکی که آینده کودکان را در خطر قرار می دهد چاره اندیشی کنند تا چنین مواردی پیش نیاید.

برگزاری جشنواره کودک و نوجوان  یک برد شیرین است

قوی تن درباره احتمال برگزیدن شده فیلم خود در جشنواره کودک ابراز داشت: این جشنواره متعلق به کودکان و نوجوان است، هر کسی برنده و از وی تقدیر شود گویی تندیس در دستان من است. از دیدگاه من برگزاری جشنواره کودک و نوجوان خود یک برد شیرین است.

وی در ارتباط با احتمال اکران فیلم خود ابراز داشت: لازم است مسئولان در زمینه اکران فیلم‌های کودکان اکران چاره اندیشی کنند.

کارگردان پل سفید گفت: فیلم قبلی من در ۲۸ فستیوال دنیا شرکت داشته و ۱۲ کشور آن خریدند بدین ترتیب هزینه ای که برای فیلم ها می گذاریم آرام آرام برمی گردد.

وی با بیان اینکه فیلم‌های پرواز بادبادک ها، آفتاب مهتاب زمین و آسمان آبی مادرم در دنیا مورد توجه بسیار قرار گرفته است، گفت: اگر فیلم من در ۳۰ فستیوال دنیا توسط ۵ هزار نفر نیز دیده شود بیش از آن چیزی نمی خواهم.

گفتنی است پل سفید داستان واقعی از  زندگی بهاره، دختر بچه هشت ساله ای است که دچار حادثه شده و برای ادامه تحصیل مطابق مقررات آموزش و پرورش باید به مدرسه استثنایی برود و این تغییر در زندگی وی بحران بزرگی ایجاد می کند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 691218
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.