به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان روز شنبه با اشاره به اتفاق رخ داده در این پالایشگاه در روز پنجم تیرماه جاری، به نقل از محمدصادق حاجیان اعلام کرد: محوطه ای در پالایشگاه وجود دارد که در آنجا گوگرد تولیدی، جمع آوری و سپس توسط لودر بارگیری می شود.
وی گفت: روز پنجم تیر امسال با توجه به گرمای شدید هوا و بر اثر اصطکاک بیل لودر با زمین، مقداری از گوگردها هنگام بارگیری، شعله ور که بلافاصله با حضور بموقع عوامل آتش نشانی شرکت پالایش نفت اصفهان، مهار شد.
سخنگوی شرکت پالایش نفت اصفهان تصریح کرد: با توجه به وزش باد به نسبت شدید در آن زمان، دود و غبار حاصل از آتش سوزی به سمت کارگرانی که در 80 متری محل حادثه مشغول کار بودند، منتقل شد.
وی افزود: بر اثر استنشاق دود و بخار حاصل از آتش سوزی 11 نفر از این کارگران دچار سوزش چشم و گلو شدند که با انتقال سریع به بهداری پالایشگاه و استفاده از ماسک اکسیژن بهبود یافتند و در همان روز نیز به محل کار خود بازگشتند.
رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان با گلایه از انعکاس نادرست و اغراق آمیز یک حادثه جزیی و بعضا طبیعی بویژه در صنعت نفت از سوی یک رسانه خاص که منبع خبری برخی رسانه ها اعم از مکتوب و تصویری بخصوص شبکه خبر سیما شد، تاکید کرد: این حرکت غیرحرفه ای برای ساعاتی موجب تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در سطح جامعه و خانواده های همکاران تلاشگر این شرکت و از سوی دیگر خوراک تبلیغاتی برای رسانه های خارجی بویژه رسانه های معاند شد.
مقارن ساعت 11 صبح روز دوشنبه پنجم تیر امسال بر اثر گرمای هوا، گوگرد دپو شده (یکی از محصولات پالایشگاه) در محوطه روباز، دچار خودسوزی شد.
این سوزش توسط تیم آتش‌ نشانی داخلی پالایشگاه و بدون اطلاع و استمداد از شبکه امداد شهری در مدت 10 دقیقه مهار و اطفا شد.
در پی بروز این حادثه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان دستور داد تا حادثه آتش سوزی پالایشگاه اصفهان را بررسی کند.
در گزارش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و تیم بازرسان کار که در همان روز منتشر شد، آمده است: همه نکات ایمنی در پالایشگاه اصفهان رعایت شده و حادثه مذکورخسارت مالی قابل توجهی به همراه نداشته و خبرهای منتشره در فضای رسانه‌ای نیز کذب محض است.
برخی از شبکه های اجتماعی و رسانه ها، پنجم تیر جاری از وقوع آتش سوزی در پالایشگاه اصفهان و مصدوم شدن بیش از یکصد نفر از کارکنان این پالایشگاه خبر داده بودند.
2093 /6027 ** خبرنگار: اصغر دواتگر * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.