به گزارش ایرنا، سهیل موفق روز شنبه در نشست رسانه ای این فیلم در سالن چشم انداز هتل کوثر اصفهان افزود: اکنون در سبد اکران کشور، سینمای کودک بعنوان یک مساله مطرح است و اگر فیلم های این طیف دیده نشود، سرمایه گذاران نیز حاضر به صرف هزینه در این عرصه نخواهند بود.
وی در باره دلیل ورودش به سینمای کودک گفت: ابتدا قرار بود فیلم اجتماعی با شکل و شمایل دیگری بسازم اما فیلم نامه شکلاتی را ادای دینی به سینمای کودک و نوجوان یافتم.
وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها بعد از تماشای فیلم شکلاتی، خوشحال از سالن خارج شوند، بزرگترین جایزه ام را از سینما گرفته ام، من این فیلم را فقط برای مخاطب ساخته ام.
تهیه کننده این فیلم نیز گفت: اولین فیلم سینمایی من «بادکنک سفید» بود و دغدغه اصلی ام فیلم سازی برای کودکان و نوجوانان است و خاطرات خوبی هم از کار کردن برای بچه ها دارم.
منوچهر محمدی افزود:فیلمنامه «شکلاتی» رگه های داستانی جذابی برای تولید شدن داشت اما در ساختار فرهنگ و هنر کشور، گویی اراده ای غیرعمد مانع از توجه جدی به آن می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا فیلم شکلاتی، یک فیلم سفارشی است یا نه گفت: از ابتدا این نقد بر ما وارد بود که چرا این فیلم کپی برداری از فیلم کارخانه شکلات سازی است اما باید بگویم که به هیچ وجه تقلیدی در کار نبوده است.
وی گفت: برای من جذاب بود که چطور فیلمی با لحاظ معیارهای جذاب با محتوای تاثیرگذار برای کودکان و نوجوانان بسازیم.
محمدی خاطرنشان کرد: غیر از بنیاد سینمایی فارابی هیچ نهاد دولتی دیگری از ما حمایت نکرد و این فیلم یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان هزینه داشت.
نویسنده این فیلم نیز گفت: بعنوان نویسنده رنگین کمان و برنامه 'فیتیله ای ها'، این دغدغه را داشتم که آیا این فیلم موفق می شود یا نه که از سوی آقای محمدی اعتماد خوبی صورت گرفت.
حمزه صالحی افزود: مخاطبان کودک و نوجوان بسیار اهمیت دارند زیرا تنها مخاطبانی هستند که در دوره گذار بسر می برند و بعد از دوره کودکی، وارد دوره بزرگسالی می شود.
وی افزود: اگر رسالت ما در قبال این طیف بدرستی انجام شود، آنها با دست پر به دوران بزرگسالی وارد خواهند شد.
وی در پاسخ به این که چرا در سینمای کودک خلاقیت در حاشیه فرم قرار می گیرد، گفت: در نوشتن برای کودکان باید سن خود را پایین بیاوریم و این مساله را در نظر بگیریم که چه چیزی برای کودکان جذاب است.
وی افزود: در فیلم «شکلاتی»، هیجان داشتن یک کارخانه شکلات می تواند برای مخاطب بسیار جالب باشد.
بازیگر این اثر سینمایی نیز در باره علت حضورش در فیلم «شکلاتی» اظهار کرد: دنیای کودکان همیشه برایم جذاب بوده است.
شبنم مقدمی افزود: شاید کودک درونم زنده است و سعی می کنم آن را همیشه زنده نگه دارم زیرا دنیای کودکان سالم است و حالم را بهتر می کند.
وی گفت:‌ دلم می خواهد روزهای طلایی سینمای کودک بازگردد و این که چه زمانی به آن دوران برمی گردیم، به سرمایه گذاری تهیه کنندگان و حمایت های مالی و معنوی مربوط است.
وی گفت: بچه ها اکنون فیلم هایی را می بینند که شاید مناسب سن آنها نباشد در حالی که فیلمی که خانواده ها با بچه هایشان دوست داشته باشند و چیزی به دانسته هایشان اضافه شود، برای آنها مناسب است.
رضا درستکار منتقد سینما اجرا و کارشناسی این نشست رسانه ای را برعهده داشت.
نشست رسانه ای فیلم سینمایی شکلاتی در هتل کوثر اصفهان با حضور هنرمندان، علاقمندان و سینماگران برگزار شد.
ایرج محمدی تهیه کننده، سهیل موفق کارگردان، حمزه صالحی نویسنده، مجتبی اشکانی مجری طرح و شبنم مقدمی و محمدرضا شیرخانلو بعنوان بازیگران فیلم شکلاتی، در این جلسه حضور داشتند.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تا 15 تیر جاری در شهر اصفهان ادامه دارد.
گ/8114/6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.