محمد رضا باقری عصر روز شنبه به مناسبت 10 تیرماه روز صنعت در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و 530 نفر در بخش های مختلف صنعتی و 550 نفردر بخش معدن اشتغال دارند.
وی با بیان این که تعداد 44 واحد صنعتی و 67 معدن در شهرستان فعال هستند تصریح کرد: یک شهرک صنعتی در شهر اردستان و 2 ناحیه صنعتی در شهر زواره و مهاباد فعالیت می کنند.
باقری با اشاره به بازبودن سامانه بهین یاب جهت ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات برای کارخانه ها وکارگاه های صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا خاطرنشان کرد: در سال 1395 تعداد 42 واحد صنعتی و در سه ماهه اول سال 1396 تعداد 8 واحد صنعتی در این سامانه ثبت نام کرده اند.
وی افزود: در سال 1395 تعداد 7 واحد صنعتی موفق به دریافت مبلغ 60 میلیارد ریال تسهیلات طرح رونق از طریق این سامانه شده اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان تعهد اشتغال سال 1395 این اداره را بالغ بر135 نفراعلام کرد و افزود: 100درصد این تعهد انجام شده است.
باقری خاطر نشان کرد: طی 6 ماه آخر سال 1395 و 3 ماه ابتدایی سال 1396 از تعداد 23 واحد صنعتی و 6 واحد تولیدی بازدید و از نزدیک مشکل های این واحدها بررسی شد و جهت رفع مشکل ها اقدام شده است.
وی مهم ترین مشکل بخش صنعت شهرستان را کمبود نقدینگی، مواد اولیه، بالابودن محاسبه تعرفه برق مصرفی چاه آب شهرک صنعتی و عدم اجرای گازکشی داخل شهرک صنعتی اردستان اعلام کرد.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان از شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان درخواست کرد ضمن معرفی یک نفر نماینده ثابت جهت پاسخگویی به مراجعان در اردستان نسبت به اجرای گازکشی داخل شهرک صنعتی اردستان در اسرع وقت اقدام کنند.
مرکز شهرستان اردستان در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.