به گزارش روز یکشنبه ایرنا، فریدون الهیاری در جلسه مجمع عمومی انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران وکرون افزود: با توجه به تعداد آثار تاریخی، صنایع دستی و آثار طبیعی در کل کشور و همچنین استان اصفهان همکاری فرهیختگان فرهنگی و ادارات و نهادها در هر منطقه با میراث فرهنگی لازم است .
وی بیان کرد: حفاظت از آثار تاریخی و میراثی نیازمند عزم ملی است و همه دستگاه های اداری که به منافع ملی توجه دارند باید در این خصوص تحت عنوان عضو حقوقی انجمن همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم مشارکت خوبی در حوزه میراث فرهنگی دارند، تصریح کرد: مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد با میراث فرهنگی در راستای فعالیت های فرهنگی و حفاظت از آثار تاریخی وجود دارد و استان اصفهان در این عرصه پیشتاز است.
الهیاری با اشاره به اینکه مشارکت مردم در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی به پیشبرد اهداف این حوزه کمک کرده است، خاطرنشان ساخت: اگر مشارکت مردم در حوزه میراث فرهنگی نبود بخشی از اقدامات فرهنگی در این حوزه باقی می ماند.
وی به رشد گردشگری در سال های اخیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: توزیع گردشگر در سراسر استان اصفهان انجام شده و در دورترین نقاط استان از جمله خور و بیابانک، سمیرم و فریدون شهر نیز گردشگران خارجی سفر کرده و از مناطق گردشگری و طبیعی آن بازدید می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین به موفقیت این استان در ثبت آثار تاریخی ناملموس اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در ثبت آثار تاریخی ناملموس پیشتاز بوده ولی تا نقطه ایده آل فاصله بسیار است.
وی اضافه کرد: کم توجهی در حوزه میراث نا ملموس به دلیل توجه فوق العاده به میراث ملموس است که با همکاری نخبگان و فرهیختگان موضوع ناملموس مورد توجه قرار می گیرد و ثبت میراث ناملموس و طبیعت در اولویت برنامه های این اداره کل است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین استان اصفهان 23 روستا 'گرمه' و 'مهرجان' در شهرستان خوروبیابانک، روستای 'دماب' و 'هستیجه' در نجف آباد، روستای 'اسفرجان' در شهرضا، روستای 'پوده' در دهاقان، 'علی آباد مرکزی' در آران و بیدگل، 'قورتان' و 'قهی' در اصفهان،'مشهد کاوه' در چادگان، روستای 'نشلج' و 'دره' و 'غیاث آباد' در کاشانرا به عنوان روستاهای هدف گردشگری شده است
همچنین روستاهای 'جاجا' در تیران و کرون، 'خفر' و 'دنگزنلو' در سمیرم، 'سه' و کلهرود' در شاهین شهر و میمه، 'نیسیان' در اردستان، 'هاردنگ' در لنجان و 'ابیانه'، 'هنجن' و 'کمجان' در نطنز از دیگر روستاهایی است که از ویژگی ها و جذابیت های بالای گردشگری برخوردارند.
این استان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
7131/6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.