روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی با عنوان 'اصفهانی های پس انداز باز' بر اساس داده های بانک مرکزی نوشت: اصفهانی ها بعد از تهرانی ها بیشترین میزان سپرده بانکی را دارند.
این روزنامه می افزاید: نکته ای که در این آمار توجه ها را جلب می کند، فاصله فاحش میزان سپرده اصفهانی ها با تهرانی هاست .
بر اساس این آمار هر شهروند تهرانی بطور متوسط با سپرده بانکی58 میلیون تومانی، اختلاف 45 میلیون تومانی با شهروندان اصفهانی دارد.
به عبارت دیگراصفهانی ها، بطور متوسط 13 میلیون تومان سپرده بانکی دارند.
این روزنامه ادامه می دهد: اگر چه اصفهان در جایگاه دوم بیشترین میزان سپرده های بانکی است، از سوی دیگر، خانواده های اصفهانی در جایگاه سوم پر هزینه ترین خانوارهای ایرانی قرار دارند.
این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره به کاهش 4.4 درصدی آمار سزارین در اصفهان به نقل از مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان نوشت:در سال 95 از مجموع 10 هزار و 284 مورد زایمان انجام شده 45 درصد زایمان طبیعی و 55 درصد سزارین بوده است.
دکتر علی اعتصام پور افزود: واحد مامایی در تمامی مراکز سرپایی استان فعال است و خدمات بهداشتی درمانی به زنان مراجعه کننده ارائه می کند.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان راه قدس، از آزادی می گذرد به نقل از مشاور شهردار اصفهان نوشت: شهروندان تا سه هفته آینده که تست های فاز سوم خط یک مترو تکمیل شد، می توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی تا میدان آزادی از مترو استفاده کنند.
جواد شعرباف افزود: طبق قولی که به مردم اصفهان داده شده بود، فاز سوم خط یک قطار شهری در زمان خود محقق شد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان نوشت: قصابان بابت خدمات جانبی مربوط به گوشت از جمله جدا کردن گوشت از استخوان، خرد و تکه کردن و چرخ کردن گوشت از مردم هزینه ای دریافت نمی کنند و در اصل خدمات رایگان است.
رضا انصاری افزود: مطابق قانون باید حاشیه سود ما 8 درصد باشد، در حالیکه تا کنون هیچ یک از قصابان به این حاشیه سود دست نیافتند ، چرا که حجم گوشت بعد از یک روز افت پیدا می کند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی به نقل از رئیس کل دادگستری استان اصفهان نوشت: شش میلیون و 500 هزار متر از اراضی بیت المال در اصفهان رفع تصرف شد.
احمد خسروی وفا با اشاره به اینکه مبارزه با فساد به صورت مستمر در دستور کار قوه قضاییه است افزود:در سال گذشته در استان اصفهان، 656 رای صادر شد که به دلیل پشتکار خدمتگزاران مردم در این قوه، اصفهان توانست رتبه نخست را در بهره وری کسب کند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نوشت: با اجرای طرح پیمایش، بیش از دو هزار و 700 مشترک استفاده کننده پمپ غیر مجاز در چهار منطقه اصفهان شناسایی شدند.
هاشم امینی افزود: در این طرح با مشترکان متخلف که از پمپ های غیر مجاز برای تامین آب آشامیدنی استفاده می کنند برخورد جدی می شود.
امینی پیش بینی کرد با اجرای طرح ضربتی برای شناسایی و برخورد با متخلفان در شش منطقه اصفهان این تعداد به سه برابر هم برسد.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از مشاور شهردار اصفهان با اشاره به گفته مشاور امین سازمان میراث فرهنگی کشور نوشت: عبور مترو از چهارباغ مشکلی ایجاد نمی کند.
جواد شعرباف افزود: با توجه به اینکه فاز سه خط یک از چهار راه تختی تا میدان آزادی به دلیل اینکه از زیر محور تاریخی اصفهان یعنی چهارباغ با وجود آثاری همچون سردر خیمه گاه، مدرسه چهارباغ، سی و سه پل عبور کرده ، میراث فرهنگی از ابتدا در خواست داشت تمهیدات مربوطه اندیشیده شود که با پیگیری های مکرر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با الزامات خاصی این خط از این محور عبور کرد.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان گرما تخلفات ترافیکی اصفهان را افزایش داد به نقل از مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان نوشت:به دلیل گرمای هوا افزایش تخلفات رانندگان نسبت به ماه های گذشته افزایش پیدا کرده است.
همایون یزدان پناه افزود: دمای بالای هوا باعث شده تا صبر و تحمل رانندگان کم شود و برای فرار از گرما با سرعت بیشتری در سطح شهر تردد کنند.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد نوشت: ظرفیت تولید فولاد بخش خصوصی در حال حاضر به 50 درصد کاهش یافته است که با تداوم شرایط، مجبور به تعدیل بیشتر نیروی کار خواهیم بود.
احمد خوروش افزود: رکود صنعت فولاد کشور به ویژه در بخش خصوصی به علت مشکل در تامین مواد اولیه است که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره به فداکاری معلم اصفهانی برای نجات کودک از مرگ نوشت: 'رحمت الله انصاری' دبیر جغرافیا و از پرسنل موظف هنرستان 'رناسی' آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان یکی دیگر از جلوه های ایثار معلمی را به منصه ظهور رساند.
وی در هنگام مراجعت به منزل و در خیابان امام خمینی(ره) شاهین شهر اصفهان متوجه شد دختر بچه ای 7 ساله که به همراه مادرش در حال عبور از عرض خیابان بود، به ناگاه دست مادر را رها کرده و با حالت دویدن، قصد عبور از خیابان را دارد و در این لحظه خودرویی با سرعت به او نزدیک می شود.
این معلم فداکار قبل از وقوع تصادف اقدام به نجات دختر بچه کرد اما خود، با شدت به خودرو برخورد کرده و از ناحیه دست چپ،سر و لگن دچار آسیب شد.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.