به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: سیف الصالحی رئیس هیات تجاری از کشور عمان در این بازدید علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های این شهرک و همچنین شرکت‌ها و موسسه های فناوری، قابلیت‌ها و محصول های این شرکت‌ها را برای حضور در بازار عمان مثبت ارزیابی کرد.
الصالحی گفت: تعامل ها و رایزنی‌های خوبی با برخی مدیران عامل شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور این شرکت‌ها در مراکز تجاری عمان باشیم.
در این بازدید، فعالیت‌ها و اقدامات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حوزه ارتباطات بین‌المللی بویژه تعاملات قبلی شهرک با کشور عمان نظیر برگزاری نشست سه روزه انتقال تجربه مدیریت پارک‌های علم و فناوری در شهر مسقط عمان و برگزاری تور فناوری جهت حضور شرکت‌های فناوری شهرک در عمان به هیات تجاری و بازرگانی عمانی ارائه شد.
اعضای این گروه تجاری از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید و زمینه توسعه همکاری‌های اقتصادی مشترک را بررسی کردند.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که با ماموریت حمایت از رشد و توسعه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان فعالیت می‌کند، در سال‌های اخیر توسعه ارتباطات بین‌المللی این شرکت‌ها را به عنوان یک برنامه محوری در دستور کار داشته است.
برگزاری تورهای فناوری در کشورهای خارجی، فراهم کردن زمینه حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ های بزرگ بین‌المللی و نیز برگزاری جلسات مشترک بین مدیران عامل واحدهای فناور با تجار و بازرگانان خارجی، بخشی از خدمات با ارزش‌افزوده شهرک در این زمینه بوده است.
اکنون حدود 480 شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر است.
کشور عُمان با حدود سه میلیون تن جمعیت در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد و پایتخت این کشور شهر مسقط است.
کالاهای وارداتی مهم عمان شامل ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای صنعتی مواد غذایی و روغن صنعتی و کالاهای صادراتی آن شامل نفت خام، صادرات مجدد کالا، ماهی، فلزات و پارچه است.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.