گلستان کوه در 15 کیلومتری جنوب شهر خوانسار قرار دارد و به دلیل وجود دشت لاله های واژگون در این منطقه، شهرستان خوانسار بویژه در اردیبهشت، میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.
به گزارش ایرنا، فریدون الهیاری شنبه شب در همایش ارتقای توانمندی ‌های فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی که در دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار برگزار شد، افزود: شهرستان خوانسار با برخوراری از طبیعت زیبا و محصولات فصلی و آداب و رسوم مختلف از ظرفیت های بالقوه ای برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
وی اظهارکرد: به عنوان متولی اصلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان وظیفه داریم زمینه بهره برداری از ظرفیت های بالقوه خوانسار را برای توسعه گردشگری این خطه فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: باتوجه به وجود جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و طبیعی خوانسار باید زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان بیش از پیش فراهم شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین در این همایش از آغاز عملیات مرمت خانه ابهری ‌ها در آینده ای نزدیک خبر داد.
خانه ابهری هابا مساحتی در حدود ۸۰۰ متر مربع در زمان قاجار توسط حاج سید محمد باقر ابهری متناسب با آب و هوای کوهستانی منطقه خوانسار در این شهر ساخته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه با اشاره به شعار امسال با عنوان ' اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ' گفت: گردشگری و صنایع دستی یکی از منابع مهم درآمد آینده کشور به حساب می آید و در برنامه ششم توسعه سهم بسزائی را به خود اختصاص داده است.
الهیاری بااشاره به جمعیت جوان کشور، این بخش از جمعیت را فرصتی برای توسعه کشور دانست و گفت: برای استفاده بهینه از جونان و ظرفیت آنها باید در برنامه ریزی ها و رویکرد بهره مندی از توانایی فارغ التحصیلان تغییراتی ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه امروز به دلیل تعدد فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگر خبری از تعهدهای چند ساله فارغ التحصیلان برای کار در دستگاه های اجرایی نیست، تصریح کرد: تورم دستگاه اداری یکی از چالش های فراروی ادارات محسوب می شود و برای کوچک سازی دولت باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.
وی افزود: بهره گیری از علم و فناوری، گردشگری و هنر از محورهای توسعه استان اصفهان در نظر گرفته شده است و باید از ظرفیت و توانایی فارغ التحصیلان در این سه بخش استفاده شود.

** لزوم استفاده از قابلیت استارت آپ ها برای ایجاد کسب و کار های جدید
در این همایش معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز با اشاره به محدودیت های استخدامی دستگاه ها و در عین حال افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: افزایش فارغ التحصیلان و تعداد دانشگاه ها موجب توسعه دانش می شود که از الزامات یک جامعه پیشرفته است.
مهدی بهاری استفاده از قابلیت استارت آپ ها برای بهره گیری از فناوری های جدید و ایجاد کسب و کارهای نو را یک فرصت دانست و افزود: باید اندیشید که از فرصت های جدید ایجاد شده در حوزه فناوری چگونه می توان کسب درآمد کرد.
وی اضافه کرد: در خوانسار نیز وجود اماکن گردشگری چنین قابلیتی را ایجاد کرده است و باید زمینه استفاده از این قالبیت ها را فراهم کرد.

** فارغ التحصیلان دانشگاهی سرمایه اصلی و اولیه ما هستند
فرماندار خوانسار نیز با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصاد ایران است، گفت: دولت به جای ارائه تسهیلات به افراد، این تسهیلات را به طرح های اشتغال زا پرداخت می کند.
' حسن شفعتی ' وجود منابع طبیعی و گیاهی در خونسار را فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در این شهرستان دانست و تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته ایم از این منابع طبیعی برای رشد اقتصادی منطقه استفاده کنیم.
وی از فارغ التحصیلان بعنوان سرمایه های ارزشمند برای توسعه منطقه نامبرد و گفت: در این شرایط وظیفه سرمایه گذاران و فارغ التحصیلان سنگین تر است و ارتباط فارغ التحصیلان با سرمایه گذار و حمایت حاکمیت می تواند مشکل بیکاری و اشتغال را در شهرستان خوانسار حل کند.
فرماندار خوانسار به اهمیت هدایت تحصیلی و تدبیر رشته های مرتبط با نیازهای آتی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: باید رشته های مرتبط با نیاز دستگاه های اجرایی و کارخانجات تعریف شود و ظرفیت هدایت تحصیلی برای نیازهای شغلی چهار سال آینده شهرستان از هم اکنون مشخص شود.
دبیر این همایش هم ارتقای توانمندی ‌های دانشجویان فارغ ‌التحصیل دانشگاه‌های خوانسار و معرفی ظرفیت های این شهرستان، تغییر در دانش و معلومات دانشجویان، تغییر در نگرش و بینش دانشجویان و تغییر در مهارت و توانایی‌ های عملی دانشجویان را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.
اولین همایش ارتقای توانمندی ‌های فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی عصر شنبه با حضور 150 دانشجوی فارغ التحصیل در رشته های مختلف و مسئولان محلی در دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار برگزار شد.
شهرستان خوانسار با 32 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
2093 ** دریافت کننده و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.