علی اصغر دهقانی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال سه هزار و 200 متر مکعب آب برای جمعیت افزون بر3 هزار و 500 نفر ساکن در این روستاها منتقل شده است.
وی، الگوی مصرف به ازای هر اشتراک را روزانه یک مترمکعب بیان کرد و افزود: مشترکانی که از این الگو بیشتر مصرف کنند بصورت پلکانی آب بهای آنها افزایش پیدا می کند.
دهقانی گفت: توزیع آب شیرین در روستاها به ازای هر خانوار 50 تا 70 لیتر در روز است.
وی گفت: آبرسانی برای روستاهای کم جمعیت که دارای منبع ذخیره هستند یکبار در هفته و برای روستاهای پرجمعیت سه بار در هفته انجام می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک گفت: پارسال از 20 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاها حدود 37 درصد آن تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه سه عملیات طرح آبرسانی را از محل این اعتبارات آغاز کرده ایم، افزود: این طرح ها بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل مخزن و موتورخانه روستای اردیب و مخزن روستای هفتومان است.
دهقانی با اشاره به اینکه حدود 50 کیلومتر شبکه توزیع آب روستای این شهرستان نیاز به اصلاح دارد، افزود: برای اجرای این طرح بیش از 150میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی افزود: تاکنون حدود 30 کیلومتر شبکه توزیع در روستاها اصلاح شده که از 50 درصد پرت به حدود 30 درصد کاهش یافته است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک گفت: 10سال خشکسالی پیاپی در این شهرستان سبب شده که بارندگی چندانی در این شهرستان نداشته باشیم و تغذیه آبهای زیر زمینی به حد کافی انجام نشود.
دهقانی با اشاره به احداث مجتمع 10 روستایی در این شهرستان گفت: با توجه به کاهش منابع آب زیر زمینی، شرکت آب و فاضلاب روستایی خور و بیابانک 17روستا با 3 هزار و 510 مشترک را زیر پوشش دارد که روزانه بین 30 تا 35 مترمکعب آب بین مشترکان توزیع می کند.
شهرستان خور و بیابانک در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
م ف / 7150 /6027
تنظیم کننده: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.