به گزارش ایرنا، علیمحمد یوسفیان عصر روز یکشنبه در جلسه شورای سالمندان آران و بیدگل افزود: برای اینکه فرایند سالمندی به نحو درست پیش رود باید با برنامه ریزی صحیح و مدون در جهت ارتقای سلامت این قشر تلاش کرد.
وی بیان کرد: امروز حدود 40 درصد از سالمندان ما در دهک اول و افراد آسیب پذیر جامعه هستند و نیاز به حمایت فوری دارند.
وی ادامه داد: اداره هایی چون بهزیستی، کمیته امداد و شبکه بهداشت و درمان باید این افراد را در اولویت ارائه خدمات قرار دهند.
معاون فرماندار آران و بیدگل با اشاره به این که کارشناسان سال 1400 را شروع مشکل سالمندی عنوان کردند تصریح کرد: خوشبختانه ما در سال های آینده سالمند کم سواد نخواهیم داشت و اکثر آن ها با سواد خواهند بود.
وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا با جلوگیری از خانه نشین شدن سالمندان، از توانمندی و ظرفیت آن ها به عنوان فرزانگان جامعه به شکل مناسب استفاده شود.
یوسفیان اظهار کرد: برای ساخت شهری دوستدار سلامت همه باید کمک کنند و مدیران شهری، سازمان های مردم نهاد و خانواده ها برای ساختن این محیط مسئول هستند.
وی خاطرنشان کرد: تکریم سالمندان و گرامیداشت منزلت آنان و این که آن ها احساس کنند عضو موثر و مفید برای جامعه هستند وظیفه همگان است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.