حسین فتاحی عصر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: حدود 10 هکتار از سطح مزرعه های سنبک و چهار طاقی این شهر زیر کشت محصول هندوانه دیمی است که به طور متوسط 25 تا 30 تن هندوانه از هر هکتار از این مزرعه ها برداشت می شود.
وی با بیان این که امسال هندوانه های برداشتی کیفیت سال های گذشته را ندارد افزود: گرما و طوفان های دو هفته اخیر خسارت هایی به بوته های هندوانه زده و موجب پایین آمدن میزان برداشت و کیفیت محصول شده است.
حسین فتاحی افزود: در حال حاضر از 204 چاله مفروض، 103 چاله در این منطقه ها فعال است که این چاله ها با کاربری کشاورزی دیم و با بهره گیری از ذکاوت ساکنان این منطقه در گذشته های دور ایجاد شده است.
به گفته وی میزان آب هندوانه های برداشت شده از این چاله ها، حدود 10 درصد بیش از سایر هندوانه های معمولی است و به همین دلیل دارای مواد قندی کمتر و مناسب برای افراد دیابتی است.
وی خاطرنشان کرد: در کشت معمولی هندوانه آب به سمت بذر هدایت می شود، اما در کاشت هندوانه در منطقه های سنبک و چهارطاقی بذر هندوانه به سمت آب هدایت می شود.
وی تصریح کرد: در این چاله ها از هیچ گونه کود شیمیایی استفاده نمی شود و محصول بدست آمده کاملا ارگانیک است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.