به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی دانشگاه اصفهان روز شنبه اعلام کرد: سومین دوره ملّی و نخستین دوره بین‌المللی کنفرانس 'بازی‌های رایا‌نه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها' (CGCO2018) مانند هر سال در هفته پایانی بهمن‌ سالجاری توسط دانشگاه اصفهان با همکاری مؤسسه ها و دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.
بر این اساس دبیرخانه این کنفرانس اعلام کرد: همایش‌هایی که با کپی‌برداری از کنفرانس دانشگاه اصفهان که به‌عنوان اولین واقعه پژوهشی کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای اعتبار خاص خود را دارد، توسط مؤسسه های متفرقه در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برگزار می شود، ارتباطی با رویداد پژوهشی سالانه‌ دانشگاه اصفهان ندارد و از منظر آکادمیک فاقد اعتبار است.
همچنین دبیرخانه کنفرانس بازی های رایانه ای اعلام کرد که به زودی فراخوان مقالات سومین دوره کنفرانس اعلام خواهد شد.
نخستین کنفرانس ملی ' بازی های رایانه ای، فرصت ها و چالش ها' 28 تا 30 بهمن سال 94 و دومین دوره این کنفرانس از 27 تا 29 بهمن سال گذشته در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
هدف از برگزاری این کنفرانس، توسعه پژوهش های مبتنی بر تحلیل و تولید محتوا در حوزه بازی های رایانه ای، آسیب شناسی و آینده پژوهشی صنعت بازی های رایانه ای است.
محورهای کنفرانس ملی بازی های رایانه ای شامل تحلیل بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف مانند روانشناسی، جامعه شناسی، علوم شناختی، آموزش، مدیریت و مدل سازی کسب و کار، تولید محتوای بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف و فناوری های مطرح در تولید و توسعه بازی های رایانه ای است.
تحلیل زیبایی شناختی و هنری بازی های رایانه ای، چالش های امنیتی و موارد حقوقی بازی های رایانه ای و بازی های رایانه ای و قدرت نرم نیز از سایر محورهای این کنفرانس است.
راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان از دستاوردهای کنفرانس بازی های رایانه ای است که در این مرکز سه هسته اصلی شامل 'آموزش و توانمندسازی'، 'فناوری، تولید و تحلیل محتوا' و ' کارآفرینی و توسعه کسب و کار اجتماعی' فعالیت دارد.
بازی‌های رایانه‌ای، هنر هشتم دنیای امروز است که با بهره‌گیری از عناصر روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنری و فنی به‌عنوان یک رسانه- صنعت- هنر جایگاه خود را تثبیت کرده و در جایگاه رسانه‌ای مؤثر، فراگیر و استراتژیک و صنعتی ثروت‌آفرین و سودآور قرار گرفته است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.