' محسن حاج عابدی ' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: خرید تضمینی غلات شامل گندم، جو و کُلزا با هدف حمایت از کشاورزان با قیمت مصوب دولتی در مراکز خرید این شهرستان انجام می شود.
وی بیان کرد: گندم با قیمت یک هزار و 300 تومان، جو با قیمت یک هزار و 30 تومان و کُلزا با قیمت 2 هزار و 783 تومان از کشاورزان خریداری و در بازار عرضه می شود که این کار همزمان با آغاز برداشت غلات انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به آغاز برداشت غلات از مزارع این شهرستان ادامه داد: نزدیک به سه هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان تیران و کرون زیر کشت غلات است که یک هزار و 850 هکتار آن گندم دیم و آبی، 950 هکتار جو دیم و آبی و بیش از 151 هکتار آن کلزا است.
وی ادامه داد: باتوجه به انجام برداشت غلات از زمین های کشاورزی این شهرستان، هفت هزارتن گندم، 2 هزار و 850 تن جو و بیش از 300 تن کُلزا برداشت می شود.
شهرستان تیران و کَروَن در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
این شهرستان از جنوب غربی به استان چهارمحال بختیاری و از شرق و شمال به شهرستان نجف‌آباد، از غرب به شهرستانهای فریدن و چادگان از جنوب به شهرستان لنجان محدود می‌ شود و دارای هوایی به نسبت معتدل و زمستان‌ های سرد است.
غلات،بادام، گردو، انگور، انار، زردآلو، آلبالو، هلو، زعفران، محصولات از مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان است.
بیش از 100 هکتار از زمین های شهرستان تیران و کرون زیر پوشش کشت های گلخانه ای قرار گرفته است.
7131/ 2093 ** خبرنگار: اکبر مهدیزاده - انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.