به گزارش ایرنا، ناحیه صنعتی روستای انالوجه در بخش مرکزی شهرستان چادگان با پنج هکتار زمین و زیرساخت های اولیه، آماده واگذاری به صنعتگران و تولیدکنندگان است.
زیر ساخت های ناحیه صنعتی انالوجه از جمله آسفالت ریزی، گازکشی، برق رسانی و شبکه آب با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال ایجاد شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک کشور در مراسم بهره برداری از این ناحیه صنعتی گفت: اتحاد، برادری و همدلی برای ایجاد اشتغال در اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است.
علی یزدانی افزود: اکنون همه باید با وحدت و همدلی در راستای ارتقای کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بکوشیم و تولیدات را از روستاهای کوچک به سراسر کشور و جهان عرضه کنیم که این خود یکی از راه های اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: ناحیه صنعتی انالوجه تا 50 هکتار قابل افزایش است که در مرحله نخست با پنج هکتار شروع به کار کرد و در مرحله دوم به 20 هکتار افزایش می یابد و اگر از متقاضی برخوردار بود تا سطح 50 هکتار نیز افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر صنعت گفت: با راه اندازی این ناحیه صنعتی انتظار داریم نیروهای مردمی این روستا که در استان های دیگر و حتی خارج از کشور هستند، در این روستا سرمایه گذاری کنند تا موجب اشتغال جوانان جویاری کار شوند و سرمایه خود را در راه تولید قرار دهند.
استاندار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: زیرساخت های ناحیه صنعتی انالوجه در مدت سه ماه آماده شد و امروز به بهره برداری رسید که آماده سازی زیر ساخت ها در عرض سه ماه یک کار جهادی بود.
رسول زرگرپور افزود: از امروز زمین های این ناحیه صنعتی به افراد متقاضی واگذار می شود که انتظارداریم جوانان جویای کار با گرفتن زمین در ناحیه صنعتی انالوجه در راستای ایجاد کارگاه برای فراهم کردن اشتغال در این روستا تلاش کنند.
زرگرپور گفت: در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که چندی پیش در فریدن برگزار شد مصوبه ای برای استفاده از منابع طبیعی و همچنین نیازهای این شهرستان به آب، فاضلاب و جاده های شهرستان های چادگان، فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت به تصویب رسید.
وی خاطرنشان کرد: برای احیای گیاهان داروئی و معطر در این چهار شهرستان، یک میلیون هکتار زمین در نظر گرفته شده است تا انواع گیاهان داروئی از جمله کرفس، موسیر، کنگر و دیگر گیاهان دارویی کشت و به بازارهای کشور و جهان عرضه شود.
فرماندار چادگان نیز با بیان اینکه در روستای انالوجه 30 کارگاه کوچک لاستیک سازی با همت جوانان راه اندازی شده است، گفت: تولیدات این کارگاه ها از کیفیت بالایی برخوردار است و به بازارهای استان و کشور عرضه می شود.
مهدی اسدپور افزود: نبود ناحیه صنعتی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده بود که با راه اندازی این ناحیه و واگذاری زمین به این افراد از مشکلات آنان کاسته می شود.
نماینده مردم شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با راه اندازی ناحیه صنعتی انالوجه و ایجاد کارگاه های کوچک در ناحیه صنعتی این روستا، اشتغال پایدار برای جوانان کار فراهم خواهد شد.
اکبر ترکی افزود: با توجه به اینکه روستاهای چهار شهرستان غرب استان در مناطق محروم قرار دارند، از استاندار می خواهیم به اختصاص اعتبارات به شهرستان های چادگان، فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت، عنایت ویژه ای داشته باشد.
روستای انالوجه با حدود 2 هزار و 500 تن جمعیت در۱۳۰ کیلومتری غرب شهر اصفهان بر دامنه دالانکوه قرار گرفته است.
سرمای شدید و اعتدال خوشایند تابستان از ویژگی های آب و هوایی این روستاست.
شهرستان چادگان با 35 هزار تن جمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/ع/7131/3011 / 6027 تنظیم کننده: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.