به گزارش ایرنا، علی یزدانی روز پنجشنبه در بازدید از شهرک های صنعتی شهرستان تیران و کرون افزود: بر اساس برنامه سال 96، در حوزه صنعت و معدن بیش از 36 هزار واحد صنعتی و معدنی در کشور با اختصاص تسهیلات بانکی، تجهیز، فعال یا راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: تاکنون یکهزار و 600 واحد صنعتی در کشور در سامانه 'بهین یاب' ثبت نام کرده اند که 60 درصد از آنها واحدهای اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی است.
وی افزود: ثبت نام از سایر واحدهای صنعتی خارج از شهرک ها بدلیل بی اطلاعی آنها کمتر بوده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات، حق صنعتگران است و دولت در باره این قانون، اطلاعات لازم را در اختیار صنعتگران قرار داده و این در حالی است که قبلاً چنین اقدامی انجام نمی شد.
وی با اشاره به بورکراسی اداری و طولانی شدن عملیات اخذ مجوز تصریح کرد: دولت یازدهم اجرای قوانین را تسهیل کرده است و در صورت تکمیل مدارک متقاضیان دریافت زمین و اخذ مجوز، واگذاری و ارائه مجوز در مدت 2 روز انجام می شود.
یزدانی با اشاره به حمایت از صنعتگران گفت: هزینه واگذاری زمین در شهرک های صنعتی رایگان است و هزینه ای هم که دریافت می شود بابت حق انتفاع است و تخفیف حق انتفاع به شرکت های دانش بینان، نخبگان، طرح های اقتصادی و تجاری بزرگ و سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته، اختصاص می یابد.
وی آموزش رایگان مدیران و کارکنان شرکت ها، پرداخت 50 درصد از هزینه شرکت در نمایشگاه ها، پرداخت بخشی از هزینه فعالیت های خوشه ای و نمایشگاهی خارج از کشور، پرداخت کل هزینه های تشکیل خوشه صنعتی و مواردی از این قبیل را از دیگر حمایت های دولت از صنعتگران اعلام کرد.
مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور افزود: 18 بانک و موسسه اعتباری با دریافت ضمانت نامه صندوق حمایت، تسهیلات به صنعتگران اعطا می کنند.
یزدانی تاکید کرد: بانک های عامل در اختصاص تسهیلات نباید برخورد سلیقه ای داشته باشند و فرمانداران و استانداران نیز باید به اینگونه رفتارها رسیدگی کنند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت اقتصادی در شرایط حاضر کشور گفت: همگرایی، هم افزایی، وجدان کاری و توجه به بهره وری و استفاده از مشارکت مردم برای انجام فعالیت های اقتصادی ضروری است زیرا با هم افزایی و اتحاد می توان ظرفیت های اقتصادی کشور را گسترش داد.
وی خرید تولیدات داخلی را رسالت مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تبلیغ کالاهای داخلی و ایجاد وحدت بین مردم، رسالت رسانه هاست.
وی خاطرنشان کرد:نباید فقط عملکرد دولت نقد شود بلکه باید نقاط قوت نیز مورد توجه قرار بگیرد و نادیده گرفتن اقدامات دولت شایسته نیست و در شرایط فعلی باید رسانه ها، اتحاد ملی را تقویت کنند.
یزدانی گفت: اقتدار و عزت کشور و رفع مشکل بیکاری با همگرایی ایجاد می شود و بر اساس فرمایش شهید بهشتی، اقتدار نظام به اقتدار و عزت مسئولان آن است و اگر مسئولان نظام تخریب شوند به اقتدار و عزت کشور لطمه می خورد و باید این رفتارهای غلط ترک شود و در حال حاضر که ناامنی منطقه ما را فرا گرفته است، تقویت وحدت ملی به افزایش امنیت داخلی منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع رکود در کشور باید همه مردم و مسئولان وارد عمل شوند و همه کارها ها نباید بر عهده دولت گذاشته شود زیرا نقش مجلس و قوه قضاییه نیز موثر است.
975 شهرک صنعتی در کشور مصوب شده است که در 793 شهرک، زمین واگذار می شود.
شهرستان تیران و کرون در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
6027
خبرنگار: اکبر مهدی زاده- انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.