به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز پنجشنبه به نقل از رسول زرگرپور اعلام کرد: اصفهان در طلاق رتبه هجدهم، در اعتیاد رتبه نوزدهم و در حاشیه نشینی رتبه بیستم کشور را دارد.
وی که در گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان سخن می گفت، افزود: وضعیت بهتر استان اصفهان نسبت به دیگر استان ها، نتیجه اعتقادهای فرهنگی و مذهبی مردم این استان است ولی همین میزان آسیب های اجتماعی نیز برای استان اصفهان با قدمت فرهنگی و تدین، قابل قبول نیست.
استاندار اصفهان با اشاره به بیش از 720 بقاع متبرکه در استان، گفت: جایگاه این بقاع متبرکه به حدی است که رهبر معظم انقلاب با اتوبوس به مشهد اردهال و همچنین زیارت امامزاده آقاعلی عباس می آیند و این نشاندهنده جایگاه بالای این بقاع متبرکه است.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان بیشترین شهدا را تقدیم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، افزود: ما در استانی زندگی می کنیم که حوزه علمیه آن زیر نظر آیت الله مظاهری است و از حوزه های پویا و فعال کشور بشمار می رود بطوریکه تعداد حوزه های علمیه خواهران در اصفهان بیشتر از دیگر استان هاست.
زرگرپور با بیان اینکه اصفهان می تواند 107 پایگاه نماز جمعه داشته باشد، اظهار کرد: اکنون 88 پایگاه نماز جمعه در استان فعال است و هر هفته در 88 منطقه شهری نماز باشکوه جمعه برگزار می شود و ائمه جمعه در راه ارشاد و بصیرت مردم قدم های بزرگی بر می دارند که از امتیازات استان می باشد.
استاندار اصفهان گفت: در کنار این مزیت ها استان با مشکلاتی نیز مواجه است که در مقابل شان و جایگاه مذهبی مردم این استان قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه در جلسه عفاف و حجاب، نارضایتی از وضعیت حجاب اعلام شد، تاکید کرد: باید همه دستگاه ها و نهادها و مردم بگونه ای برنامه ریزی کنند که اصفهان مشخص کننده یک شهر مذهبی باشد.
زرگرپور با اشاره به اینکه در بیش از 600 میدان اذان پخش می شود، گفت: با وجود همه تلاش ها هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده ایم و با وجود ده ها دستگاه فرهنگی که برخی از فعالیت های آنها با یکدیگر تداخل دارد و موازی کاری صورت می گیرد، متولی اصلی فرهنگی مشخص نیست و هنوز در این زمینه معضل وجود دارد.
زرگرپور به عدم تکمیل مصلا ها در برخی شهرستان ها نیز اشاره کرد و افزود: زمانی که برای اعتبارات پیگیری می شود مشاهده می کنیم که باید یک تلاش ملی صورت گیرد.
وی ادامه داد: در صورتی که تامین اعتبار صورت گیرد قول خواهیم داد که هرچه سریعتر مصلا ها در شهرستان های مختلف تکمیل شود.
استاندار اصفهان به هزینه های جاری دفاتر ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: باید ردیف بودجه ای برای این دفاتر وجود داشته باشد چرا که در شان ائمه جمعه نیست که نگران هزینه های جاری خود باشند.
وی خاطرنشان کرد: به فرمانداران توصیه خواهد شد که ردیف بودجه ای در نظر بگیرند و مدیریت استان برای حل این مشکل اعلام آمادگی می کند.
وی تاکید کرد: دغدغه ائمه جمعه باید مسائل فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی مد نظر رهبر معظم انقلاب باشد و امیدواریم که فعالیت های ائمه جمعه در حل مسائل فرهنگی و آموزه های دینی موثر باشد که اینگونه هم بوده است.
رسول زرگرپور حضور خانواده ها در این مراسم را کاری زیبا خواند و گفت: همسران ائمه جمعه می توانند الگویی برای دیگر خانواده ها باشند.
همچنین استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت یازدهم با همه فراز و نشیب ها تا 2 ماه آینده به اتمام می رسد، گفت: دولت دوازدهم با مسئولان پرکار و متدین زمام امور را به دست خواهد گرفت.
استاندار اصفهان افزود: مشارکت 74 درصدی مردم استان در انتخابات، نشان دهنده رضایت آنان از شرایط حاکم است.
به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان چندی پیش تاکید کرده بود که اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است و در هیچ زمینه دیگری از جمله سرطان، ام اس و آسیب های اجتماعی همانند نرخ ابتلا به مواد مخدر و نرخ طلاق پایتخت نیست.
زرگرپور هشدار داده است که 'اگر آمار اشتباه و کذب از آسیب های اجتماعی در استان داده شود از این پس به دلیل تبعات ناگوارش، با آن برخورد می کنیم'.
استاندار اصفهان از برخی رسانه ها خواست تا بیان آمار نادرست و کذب و سیاه نمایی را کنار گذاشته و اصفهان را با داشته هایش معرفی کنند.
د/3011 خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.