الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** ادامه واکنش ها به شعر جنجالی قرائت شده در مراسم عید فطر از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. بسیاری از شخصیت های دولتی و سیاسی به این اشعار واکنش نشان داده و نسبت به آن انتقاد کرده اند. به گزارش برخی از منابع خبری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفته است که شعر ناموزون خوانده شده در مراسم نماز روز عید فطر مانند اتفاق نامیمون روز جهانی قدس در توهین به رئیس جمهور منتخب مردم نشان می‌دهد که گویا برخی عزم خود را جزم کرده‌اند که یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کنند و به نوعی یک انتقام سیاسی از مردمی بگیرند که با شکوه و آگاه، مسیر اعتدال، صلح ، آرامش و پیشرفت را انتخاب کرده اند. علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از اشعار قرائت شده در مداحی پیش از مراسم نماز عید فطر در مصلی تهران، این اشعار را یک بیانیه سیاسی و غیرمتناسب با عید فطر توصیف کرد.
*** شناسایی توهین کنندگان به رئیس جمهوری در مراسم روز قدس، نیز از دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود. برخی منابع خبری به نقل از معاون امنیتی استان تهران از شناسایی حدود 20 تن از توهین‎کنندگان به رئیس‎جمهوری در راهپیمایی روز قدس خبر داده اند.برخی از منابع خبری نیز از دستگیری یکی از عناصر مظنون به توهین به رئیس جمهوری حکایت می کنند.
*** قهرمانی الهه منصوریان در چین نیز دیگر خبر مورد توجه بود. منصوریان بانوی لژیونر ووشوی ایران در لیگ حرفه‌ای چین با پیروزی مقابل حریف چینی خود مدال طلای این رقابت‌ها را کسب و آن را به یک بنیاد خیریه اهدا کرد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
***فرود اضطراری هواپیما در اصفهان از جمله اخبار محلی مورد توجه بود. روز چهارشنبه چرخ جلوی هواپیمای پرواز مشهد - تهران در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در آخرین لحظه باز شد و هواپیما بدون مشکل در فرودگاه به زمین نشست. فرودگاه اصفهان پس از تماس خلبان پرواز شماره 4109 شرکت هواپیمایی زاگرس با برج مراقبت مبنی بر احتمال وجود نقص در چرخ جلوی هواپیما، با اعزام کلیه نیروهای امداد و نجات برای فرود اضطراری این هواپیما اعلام آمادگی کرد. در واپسین لحظات فرود هواپیما، چرخ جلو آن باز شد و این هواپیما با 168 مسافر در ساعت 11 و 30 دقیقه پیش از ظهر بسلامت به زمین نشست.
*** هوای ناسالم اصفهان در 2 روز تعطیلی عید فطر نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، هوای کلانشهر اصفهان در 2 روز تعطیلات عید فطر با شاخص کیفی 105 و 121 (AQI) در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.
***افتتاحیه نداشتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز از جمله اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، امسال آیین افتتاحیه جشنواره در اصفهان برگزار نمی‌شود و تنها بعد از اتمام اکران فیلم‌ها، آیین اختتامیه برگزار می‌شود. از روز جمعه 9 تیر اکران فیلم‌های سی‌امین جشنواره فیلم کودک در پنج سالن سینمایی در اصفهان از جمله سینما سپاهان، فلسطین و سه سالن پردیس چهارباغ اکران می‌شود.
گ/301/6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.