نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه انسانی توسعه را درست هزینه کنیم باید به اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت بیشتری بدهیم و نسبت به گسترش کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان دغدغه‌مندتر باشیم .

ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ارزش افزوده ای است که در این بخش برای اشتغال خلق می‌شود .

وی افزود: در کشور ما با توجه به جزیره ای بودن آموزش و کارکرد موازی متولیان آن ، شکاف میان صنعت و دانشگاه جدی است و این شکاف منجر به سرگردانی و هدر رفت سرمایه انسانی شده است.

تاج الدین افزود: کار بزرگ شرکت های دانش بنیان آنجاست که این سرمایه انسانی را ساماندهی کرده و به آن هویت بخشیده و آن را به خوباوری رسانده است، ضمن آنکه شکاف صنعت و پژوهش را نیز با  ایجاد ارزش افزوده برای صنعت پر کرده است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد : دیدن این سرمایه انسانی عظیم  در شرکت‌های دانش‌بنیان شوق انگیز و غرور آفرین است؛ اینجا شما " نمی‌توانیم " و نمی‌شود" را احساس نمی‌کنید و آنچه می‌بینید صرفا  انگیزه ، انرژی و تخصص است .

تاج‌الدین گفت: شاهراه تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد دانش بنیان است و برای ایجاد  امنیت اقتصادی و تاب آوری بیشتر اقتصاد باید اقتصا دانش بنیان را وارد فاز بهره برداری کنیم.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد : خوشبختانه اصفهان سهم بسیار بزرگی در اقتصاد دانش بنیان دارد و وجود بیش از 450 شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و گردش مالی 1200 میلیارد تومانی این شرکت‌ها موید همین مدعاست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی‌مجلس افزود: نکته مهم دیگر آن است که شرکت‌های دانش بنیان اصفهان تمرکز خوبی بر آسیب‌های زیست‌محیطی و بحران خشکسالی داشته‌اند و در این زمینه ارزش افزوده قابل‌قبولی برای اصفهان ایجاد شده و این شرکت‌ها حول مفهوم کارآفرینی‌اجتماعی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده اند.

نماینده مردم اصفهان درپایان گفت: باید بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را به تمام معنا وارد فاز بهره‌برداری کنیم و پتانسیل‌های این اقتصاد را برای توسعه ایران آزادسازی کنیم. وظیفه ما بعنوان نمایندگان مردم اصفهان ایجاد بسترهای تقنینی لازم و استفاده از ظرفیت های نظارتی برای گسترش کمی و کیفی این شرکت‌هاست و حداکثر تلاش را در این زمینه خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.