به گزارش روز شنبه ایرنا، مراحل انتخاب خبرنگاران نوجوان این جشنواره به پایان رسید، بدین ترتیب از میان 180 داوطلب خبرنگاری در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، 30 خبرنگار از گروه سنی 11 تا 16 سال به پوشش خبری بخش های مختلف جشنواره از دریچه نگاه خود خواهند پرداخت.
پس از انتشار فراخوان جذب خبرنگاران نوجوان در سطح شهر اصفهان، نوجوانان 11 تا 16 سال در یک آزمون شفاهی شرکت کرده و بعد از آن در یک آزمون کتبی، اطلاعات عمومی، رسانه ای و سینمایی آن ها بررسی شد؛ در پایان بعد از ارزیابی های گوناگون روز گذشته 15 نوجوان دختر و 15 نوجوان پسر برای خبرنگاری و گزارشگری در جشنواره انتخاب شدند.
این اقدام با هدف مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان به عنوان نیروهای اجرایی و ستادی در جریان برگزاری جشنواره ای متعلق به خودشان صورت می گیرد.
خبرنگاران نوجوان جشنواره در روزهای آتی طبق برنامه ای مدون و به طور فشرده در کلاس های آموزشی با شیوه فعالیت رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری آشنا شده و اصول اولیه تصویربرداری، صدابرداری، نور و ساخت گزارش های تلویزیونی را می آموزند.
همچنین30 خبرنگار نوجوان در پنج گروه 6 نفره مسئولیت تهیه و پوشش خبری جشنواره را عهده دار خواهند بود. همچنین هریک از این گروه ها به نام یکی از شهدای مدافع حرم مزین می شود.
آموزش این بخش با مشارکت مجموعه های رسانه ای اصفهان انجام می شود و خبرنگاران نوجوان بعد از آموزش و کسب تجربه در طول جشنواره قرار است به عنوان خبرنگاران محله کارشان را ادامه دهند.
سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان 9 الی 15 تیر ماه در شهر اصفهان برگزار می شود.
پیش فروش بلیت این جشنواره نیز از چهارم تیر آغاز خواهد شد، اعضای باشگاه جشنواره از تخفیف و جوایز تعیین شده در ربات باشگاه جشنواره (icff_bot@) برخوردارند و برای خرید بلیت‌های جشنواره می توانند از طریق ربات باشگاه اقدام کنند.
اعضای سینماتیکت نیز می‌توانند با مراجعه به سایت www.cinematicket.org نسبت به خرید بلیت آثار مورد نظر خود با تخفیف ویژه اقدام کنند.
دانش آموزان ممتاز مقاطع دبستان و متوسطه اول نیز از طریق ثبت نام در ربات باشگاه (icff_bot@) با ارائه کارنامه خود، می توانند از امکان دریافت رایگان بلیط تماشای آثار جشنواره برخوردار شوند.
ت / 6020 / 6022 خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.