به گزارش ایرنا، در این مراسم که پنجشنبه شب در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان برگزار شد، دبیر برگزاری دهمین جشنواره مطلبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان زمان برگزاری این جشنواره را 17 خرداد روز خبرنگار اعلام کرد.
17 مرداد سال 1377، ' محمود صارمی ' خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) به دست طالبان در افغانستان به شهادت رسید و این روز به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی کشور ثبت شد.
سید محمد قلمکاریان دبیر برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان اظهارکرد: این جشواره در 2 محور حرفه ای ( اصلی ) و ویژه ( جنبی ) برگزار می شود.
وی افزود: مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس خبری ( تک عکس و گزارش تصویری)، خبر، گزارش (خبری - تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب ( نظم و نثر ) و کاریکاتور (طنز تصویری) از جمله رشته های بخش حرفه ای این جشنواره است.
دبیر برگزاری دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان همچنین ترویج فرهنگ نماز در خانواده‌ها، قرآن و عترت،گفتمان ‌سازی اقتصاد مقاومتی با موضوعات ترویج استفاده از کالا و خدمات ساخت کشور و مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، شهر خلاق، آسیب اجتماعی، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و شهردار موفق رااز موضوعات ویژه ( جنبی ) این جشنواره اعلام کرد.
وی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت فولاد مبارکه ، شهرداری اصفهان، وزارت نیرو، اتاق بازرگانی، سازمان همیاری های شهرداری های استان و اداره کل بهزیستی استان اصفهان به عنوان حامیان این جشنواره نامبرد و افزود: مسئولیت برگزاری این جشنواره به خانه مطبوعات استان واگذار شده است.
قلمکاریان با بیان اینکه آثار ارسالی در بخش حرفه ای ( اصلی ) در قالب‌های مطبوعاتی بررسی می‌شود، تصریح کرد: آثار بخش ویژه یا جنبی در قالب‌های گزارش، یادداشت و مقاله، عکس، طنز و کاریکاتور و با همراهی نمایندگان حامیان این جشنواره داوری خواهد شد.
وی افزود: در بخش حرفه ای سه اثر بعنوان برترین انتخاب می شوند و در
در بخش ویژه نیز از هر موضوع از یک اثر تقدیر می‌شود و جوایز این بخش نیز با حضور حامیان جشنواره به برترین ها اهدا می‌ شود.
دبیر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های داخلی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره از 25 خرداد آغاز شده است، 15 تیر امسال را آخرین مهلت ارسال آثار است و علاقه مندان باید آثار خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به آدرس isfahan.pressfestival.ir، ارسال نمایند.
وی افزود: علاقه مندان به شرکت در بخش حرفه ‌ای می‌ توانند حداکثر در 2 رشته و در هر رشته با 2 اثر در جشنواره شرکت کنند.
قلمکاریان تصریح کرد: در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را بصورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.
وی زمان انجام داوری آثار این جشنواره را از 15 تا 30 تیر امسال اعلام کرد و افزود: آثار برگزیده 17 مرداد با برگزاری مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.