رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های راهپمایی امسال روز جهانی قدس پرداخت.

به گزارش ایلنا، جعفر عسگری با اشاره به اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله فرموده است که هر کس دست ستمدیده ای را بگیرد با ایشان در بهشت همنشین می شود، گفت: حضرت امام(ره) بر همین اساس برای دفاع از مظلومان فلسطین و اعلام انزجار از غاصبین قدس شریف روز جهانی قدس را بنا نهادند و این یکی از اصول اسلامی و انقلابی است.

عسگری خاطرنشان کرد: تبیین آرمان های امام و انقلاب اسلامی  و اقدام برای بصیرت افزایی در جامعه  یکی از رسالت های مهم  ما است، تصریح کرد: امروز باید برای جوانان پاسخ های روشن و صریحی را برای چراهای ذهنی انها آماده کنیم، پاسخ به چرایی دفاع ما از مظلومین فلسطین و دفاع از مردم سوریه و جنگیدن باتکفیری ها از آن جمله است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز کرد: حضور و شرکت بامعرفت و آگاهی جوانان در روز جهانی قدس باید در راس برنامه های ما باشد، روز جهانی قدس امروز الگو و نماد ظلم ستیزی و دفاع از مظلومین است.

وی خاطرنشان کرد: این روزها شاهد رخدادهای مهمی در منطقه هستیم از جمله شکست داعش، ایستادگی اسرای فلسطینی، موضوع قطر و عربستان و فشار بر دولت قطر و اخراج حماس و قطع رابطه با ایران، افشاگری صورت گرفته در مشخص شدن چهره آل سعود برای دنیا و حمله موشکی مقتدرانه سپاه که سبب عزت و همبستگی  گردید.

عسگری تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده حقانیت جمهوری اسلامی در منطقه روشن شده است و امیدواریم ارزش شهدای مدافع حرم بیش از پیش معلوم گردد و خداوند به پاسداران، مرزداران و سربازان گمنام امام زمان (عج)  سلامتی و توفیق دهد تا از مرزهای اسلامی و حریم امنیت دفاع کنند.

* مسیرهای 5گانه راهپیمایی روز قدس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، خاطرنشان کرد: مردم شهید پرور اصفهان بار دیگر با خلق حماسه ای عظیم و در خور شکوه و مجد و عظمت ایران، با حضور آگاهانه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، سیلی محکمی به نظام استکبار و سلطه جهانی زده و با آرمان مقدس آزادی قدس شریف، این یادگار بی بدیل حضرت امام خمینی (ره)، تجدید میثاق می کنند.

وی عنوان کرد: بنابر تصمیم مسئولان و نماینده محترم ولی فقیه دراستان اصفهان، راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان، امسال در میدان امام خمینی (ره) برگزار نمی‌شود

عسگری خاطرنشان کرد: براساس جلسات کارشناسی شورای هماهنگی تبلیغات  اسلامی 5 مسیر برای راهپیمایی روز جهانی قدس تعریف شده است که

 مسیر شماره 1 از گلستان شهدا، میدان بسیج، خیابان آزاداگان، چهارراه فرایبورگ، خیابان مصلی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ؛

مسیر شماره 2 مسجد حجت اکبر، خیابان شیخ صدوق، خیابان شهید نیکبخت شرقی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره)؛

مسیر شماره 3 مسجدالمهدی، مرداویج، خیابان فرایبورگ، خیابان مصلی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره)؛

مسیر شماره 4 میدان فیض، خیابان میر، خیابان مصلی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره)؛

و مسیر شماره 5 مسجد موسی‌بن جعفر، خیابان حکیم نظامی، خیابان نظر شرقی، خیابان میر، خیابان مصلی به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره)؛ خواهد بود.

وی یادآور شد: شروع مراسم روز جهانی قدس در اصفهان از ساعت 10:30 صبح از مبادی مسیرهای راهپیمایی خواهد بود و ساعت 11:30 در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود؛ سخنران این مراسم حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اعلام کرد راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در 103 شهر و بخش در استان اصفهان برگزار می شود  و مبدا حرکت راهپیمایی در همه بخشها و شهرها، از مساجد اصلی به سوی میعادگاه های نماز جمعه است.

جعفر عسگری در ادامه خاطرنشان کرد:  شعار ما در آستانه روز قدس، باید مقابله با عادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل باشد و همچنین باید اتحاد و وحدت کشورهای عربی و اسلامی را تقویت و محکمتر نماید.

وی در پایان با اشاره به 7 تیر سالروز شهادت اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی متذکر شد: برای گرامیداشت سالروز 7 تیر همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است و طی جلساتی با خانواده معظم شهدای 7 تیر مراسمی با حضور مدیرکل قوه دادگستری اصفهان برگزار می‌شود؛ همچنین مراسم تجدید میثاق ساعت با شهدای ترور از ساعت 7:30 صبح در گلستان شهدای اصفهان با سخنرانی حجت‌الاسلام اژه‌ای(برادر شهید اژه‌ای) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.