حسین فتاحی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا امور اراضی را بخش چالشی مدیریت جهاد کشاورزی آران و بیدگل عنوان کرد و افزود: قانون های مختلفی در مورد هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی وجود دارد که باید بر اساس آن هر گونه ساخت و ساز بر اساس مجوز مدیریت جهاد کشاورزی باشد.
وی افزود: 196 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در یکسال گذشته گزارش شده است که از این تعداد، تخریب تعداد 16 مورد از آن ها اجرایی شده است که از دیوار کشی 400 متری تا ساخت ساختمان 50 متر مربعی شامل این تعداد قلع و قمع است.
وی با بیان این که بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری در بخش کشاورزی تخلف است تصریح کرد: مردم قبل از هر گونه ساخت و ساز در بخش کشاورزی باید جهت اخذ مجوز به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه تا از اتلاف منابع دولت و مردم جلوگیری شود.
فتاحی تصریح کرد: هم چنین با هماهنگی اداره های شهرستان، هرگونه خدمات زیربنایی در سطح اراضی کشاورزی و باغی به افراد منوط به مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: برخورد با موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی در راستای حراست از تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی شهروندان انجام می شود.
مرکز شهرستان آران و بیدگل با 14 هزار هکتار باغ و مزرعه در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.