علی اکبر آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به وجود این نقاط در بخش هایی از شهرستان اظهار کرد: ایمن سازی این نقاط با نصب تابلوهای فسفری، حفاظ و گاردریل انجام شده است.
به گفته این مسئول، یکی از نقاط اصلی پرتصادف، گردنه دولت قرین در جاده سمیرم به شهرضا است که در یک برنامه کوتاه مدت آشکار سازی و ایمن سازی مسیر آن انجام شده و حذف گردنه نیز در برنامه بلند مدت این اداره قرار دارد.
وی ادامه داد: طول گردنه دولت قرین چهار کیلومتر است و تامین اعتبار برای انجام عملیات حذف آن از جاده صلی این محور در دست پیگیری جدی این اداره است.
آقایی در ادامه به اقدام ها و فعالیت های جاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم اشاره کرد و گفت: اصلاح هندسی تقاطع همسطح کمربندی غرب به سمت یاسوج و همچنین تقاطع همسطح روستای مهرگرد، فتح آباد بخش وردشت از جمله این فعالیت هاست.
این مسئول تصریح کرد: اصلاح هندسی تقاطع همسطح خیابان شیخ مفید منتهی به کمربندی سمیرم نیز با تعامل شهرداری در حال اتمام و تکمیل است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم افزود: احداث دوربرگردان روبری روستای بُردکان در کیلومتر پنج جاده سمیرم به شهرضا نیز در همین مدت در دست اقدام است و تا 70 درصد پیشرفت کار داشته است.
وی اضافه کرد: ترانشه برداری های بزرگ و سنگی در گردنه بین استانی پُشته جاده یاسوج نیز با هدف اصلاح هندسی درجاده یاسوج و گردنه بانه و ارژنک نیز به کار خود تا زمان برداشتن کل ترانشه در مسیرها ادامه می دهد.
وی سپس در مورد جاده سخت گذر و بین استانی سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تردد در این گردنه و جاده برقرار است و حتی خودرو های سنگین و تریلی نیز در حال تردد در این جاده هستند.
آقایی خاطر نشان کرد: ایمن سازی جاده سی سخت به پادنای سمیرم افزون بر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا حفاظ و دیواره حائل و ضامن برای آن نصب شده و در ادامه راهدارخانه ای اختصاصی برای آن در نظر گرفته شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گردشگری بودن منطقه سی سخت و پادنا را از عوامل بازکردن این مسیر بویژه برای استان همجوار عنوان و ابزار امیدواری کرد: اعتبار برای ایمن سازی کل مسیر در هر دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری تامین شود.
جاده تازه افتتاح شده سی سخت به پادنای سمیرم مسیری کوهستانی و برفگیر در ارتفاعات کوه دنا است.
شهرستان سمیرم با 100 هزار جمعیت روستایی، شهری و عشایری، از شمال با شهرضا و دهاقان، از جنوب با یاسوج و شهرستان رستم فارس، از غرب به لردگان چهارمحال و بختیاری و از شرق با اقلید و آباده استان فارس هم مرز و همجوار است.
گ/7147 / 6022 - خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.