به گزارش ایرنا روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی روز یکشنبه در نشست 'هم‌اندیشی نمایندگان اتاق بازرگانی و قضات دادگستری هیات های حل اختلاف مالیاتی' استان افزود: مودیان مالیاتی برای انتخاب نماینده خود در هیات های مالیاتی اختیاری ندارند.
وی افزود: خواسته فعالان اقتصادی از دادگستری و اداره کل مالیاتی این است که اتاق بازرگانی در انتخاب نماینده و هیات، نقش داشته باشد.
سهل آبادی از نمایندگان اتاق و قضات دادگستری هیات های حل اختلاف مالیاتی خواست تا موضوعات قابل طرح در شورای گفتگوی استانی و کشوری را به دبیرخانه شورا ارائه کنند.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: کاهش درآمد شرکت های بزرگ استان و بدنبال آن کاهش درآمدهای مالیاتی بر بنگاه های کوچک و متوسط فشار مضاعفی ایجاد کرده است.
مصطفی رناسی، روند تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان را نتیجه این فشار مالیاتی دانست و افزود: جبران مالیات شرکت های بزرگ استان که امروزه به یک‌ چهارم کاهش‌ یافته است را نمی‌توان از طریق بنگاه های کوچک و متوسط تامین کرد.
وی از تشکیل هیات ویژه بررسی عملکرد نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی و توانمندسازی نمایندگان در دستور کار این هیات است.
معاون قضایی دادگستری استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دادگستری استان می‌کوشد تا از فعالان اقتصادی حمایت قضایی کند.
سیدمحسن بنیمی، هیات های حل اختلاف مالیاتی را نهاد شبه قضایی دانست و گفت: وجود انگیزه و تخصص می‌تواند کارکرد این هیات ها را دوچندان سازد.
در این نشست، نمایندگان اتاق بازرگانی و قضات دادگستری در هیات های حل اختلاف مالیاتی، مسائل و دیدگاه های مطرح در هیات های مالیاتی را بیان کردند.
استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال با اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور و رتبه دوم کشور در زمینه اشتغال را پس از تهران دارد.
ت/ 7153/6027 ** خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.