رحیم قربانی روز شنبه درباره محتوای بیانیه این گروه های تواشیح و همسرایی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: گروه های تواشیح کوثر، بشارت، بصائر، تنزیل و سبحان اصفهان به همراه 38 گروه تواشیح سراسر کشور با صدور بیانیه ای از انتشار اثری قابل تأمل توسط خواننده مجوز دار کشور در شب های قدر انتقاد کرده اند.
وی درباره محتوای بیانیه این گروه های تواشیح و همسرایی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: متاسفانه همزمان با لیالی پرفیض قدر، شاهد انتشار اثری از یک خواننده مجوزدار کشور بودیم که در آن بخشی از دعای جوشن کبیر به صورتی کاملا وقیح، تولید و منتشر شده و تأسف بارتر اینکه دفتر موسیقی وزارت ارشاد کشور اسلامی با آگاهی کامل از تخلف صورت گرفته، تنها به این نکته بسنده کرده که وزارت ارشاد در این خصوص مجوزی صادر نکرده و اثر فوق در خارج از کشور تولید شده است.
وی افزود: در این بیانیه از مسئولین محترم وزارت ارشاد که در سنگر نشر آثار هنرمندان با هویت میهن اسلامی مان قرار دارند، درخواست کرده ایم تا ضمن محکوم نمودن تولیدات مغایر با موازین شرع، نسبت به نشر و حمایت از آثار و تولیدات اسلامی اصیل بیش از پیش اهتمام ورزد.
به گفته این فعال قرآنی در ادامه بیانیه تاکید شده است: از خواننده محترم اثر مذکور نیز درخواست می کنیم هر چه سریعتر نسبت به اعلام پشیمانی و ابراز تأثر درخصوص قطعه منتشر شده اقدام عاجل نماید و از نعمت صدای خدادادی خویش در بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی که مورد تائید مراجع عظام و رهبری معظم می باشد استفاده نماید.
قربانی افزود: امضاء کنندگان این بیانیه را گروه های محمد رسول الله(ص)، محراب تهران، ذوالقدر تهران، قدر تهران، کوثر تهران، الغدیر تهران، کریم آل طه تهران، احرارتهران، سبحان تهران، ذکر تهران، نورالمهدی تهران، ولایت تهران، العباد خوزستان، معراج قم، بصائر یزد، میعاد اهواز، الهادی تهران، نورالساجدین تهران و انوار الهدی قم را تشکیل می دهند.
وی همچنین گفت: از دیگر امضاء کنندگان این بیانیه می توان به گروه های بنی فاطمه مازندران، طارق تبریز، حبل المتین زنجان، یاسین بابلسر، سبطین اهواز، شمیم وصال یزد، میعاد قم، لیله القدر تهران، ابرار تهران، سیدالاحرارهمدان، عترت تهران، کوثراصفهان، بشارت اصفهان، بصائر اصفهان، تنزیل اصفهان، سبحان اصفهان، نور مازندران، اهل بیت تهران، نجم الثاقب تهران، اعراف مازندران، مختار اهواز، بصیرت تهران، طه مازنداران و آل یاسین اهواز اشاره کرد.
گروه همخوانی و تواشیح محمدرسول الله(ص) به عنوان بزرگترین گروه تواشیح کشور و متشکل از٨٠ نفر از قاریان و اعضای گروه های همخوانی برتر تهران است.
چندی پیش قطعه ای با صدای بنیامین بهادری با عنوان «کبیر» منتشر شد که خواننده این اثر، فرازهای از دعاهای جوشن کبیر را در آن می خواند.
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی انتشار قطعه «کبیر» که توسط بنیامین بهادری اجرا و در فضای مجازی منتشر شده است، برخی از مردم و دست اندرکاران حوزه موسیقی از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد چگونگی انتشار آن سؤالاتی داشتند که بدینوسیله به اطلاع می رساند؛ اثر یادشده در خارج از کشور تهیه و منتشر گردیده و هیچگونه مجوز انتشار از مراجع قانونی ندارد.
فراهنگ ** 1003 / 2093 ** تنظیم: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند * بازنشر: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.