روزنامه 'اصفهان زیبا' در مطلبی به نقل از مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان نوشت: در دو ماه اول سال گذشته تعداد 13 هزار و 704 نوزاد و در دو ماه اول سال 96 تعداد 13 هزار و 764 نوزاد در اصفهان متولد شدند.
حسین غفرانی کجانی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال استان اصفهان اقبال والدین به انتخاب نام های مذهبی و نیکو بیشتر بوده است.
وی بااشاره به فرهنگ نام گزینی برای نوزادان پسر گفت: فراوانی نام برای نوزادان پسر به ترتیب امیرعلی با 329، علی با 267، امیرحسین 201،حسین 169، محمدطاها 169، محمد حسین 158، محمد 157، امیرعباس 150، محمد مهدی 149و ابوالفضل 149 بوده است.
غفرانی به فراوانی نام فاطمه برای دختران اشاره کرد و گفت: نام فاطمه با فراوانی 369 همچنان در صدر لیست نام دختران استان اصفهان قرار دارد و اسامی زهرا با فراوانی 281، بهار220 ، حلما 153، نازنین زهرا 141، رها 140، فاطمه زهرا 137، زینب 126، باران 116، و یسنا 111 به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان نوشت: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان کمکی برای 90 درصد فرودگاه های کشور محسوب می شود.
حسن امجدی افزود: موقعیت خاص اصفهان به لحاظ قرارگیری در مرکز کشور و معین بودن آن برای بیشتر فرودگاه ها سبب شده تا قالب پروازها در شرایط خاص به عنوان کمکی از فرودگاه اصفهان استفاده کنند.
روزنامه 'نصف جهان' هم در مطلبی با عنوان 'فعالیت تاکسی های اینترنتی غیرقانونی است' به نقل از رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نوشت: تاکسی های اینترنتی در سطح استان اصفهان تحت پوشش تاکسیرانی و اتحادیه تاکسی های تلفنی نیستند و نیروی انتظامی کار آنان را غیرقانونی می داند و از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
سرهنگ اکبر عاصمی با بیان اینکه تاکسی های اینترنتی از طریق نیروی انتظامی تائید صلاحیت نشده اند افزود: کسانی که با آنها مجوز دادهاند باید پاسخگو باشند.
وی به شهروندان پیشنهاد کرد بخاطر امنیت خود، از تاکسی سرویس های اینترنتی استفاده نکنند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از کشف لایه های پنهان تزئینات منحصر به فرد دوره صفویه در تالار اشرف اصفهان در جریان عملیات مرمت این بنای تاریخی خبر داد و نوشت: با توجه به کاربردهای مختلف تالار اشرف در ادوار مختلف تاریخی، مرمتگران در جریان مرمت اتاق های جانبی این تالار، لایه های پنهانی از تزئینات منحصر به فرد دوران صفوی را کشف کردند.
روزنامه 'اصفهان امروز' هم در مطلبی به نقل از رئیس سازمام جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تامین آب بخش کشاورزی حوضه زاینده رود در غرب اصفهان نوشت: عمده کشت های غلات در سطح 27 هزار هکتار و 700 هکتار باغ های میوه در شرق اصفهان ، از حوضه آب زاینده رود سیراب می شود.
محسن کریمیان با بیان اینکه با رعایت سقف میزان آب تعیین شده آب بخش کشاورزی حوضه زاینده رود برای کشت غرب اصفهان تامین شد افزود: بعد از توافق کارشناسی مجموعه مرتبطین آب بخش کشاورزی و با ایجاد هماهنگی و همدلی، آب شرق و غرب حوضه زاینده رود در استان توزیع شد.
وی گفت: حدود 12 هزار هکتار سطح زیر کشت در شهرستان های زرین شهر، مبارکه، فلاورجان، خمینی شهر و نجف آباد به کشت های ذرت علوفه ای ، ارزن، چغندر و سبزی و صیفی جات اختصاص دارد و حدود 6 هزار باغ میوه که از آب زاینده رود آبیاری می شوند.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نوشت: تا دو ماه آینده شاهد افتتاح زنجیره تولید شیر در استان اصفهان خواهیم بود.
امیر حسین افیونی افزود: در زمینه زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ اقدامات خوبی شکل گرفته و اقدامات کارشناسی برای شناسایی شهرستان های مستعد در زمینه تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز نیز ادامه دارد.
روزنامه 'نسل فردا' هم در مطلبی با عنوان '80 درصد ام اسی های اصفهان زنان هستند' به نقل از مسئول انجمن ام اس اصفهان نوشت: بطور کلی در اصفهان ام اس در زنان بیشتر از مردان است و طبق آمارها زنان مبتلا به ام اس 4 برابر بیشتر از مردان هستند.
دکتر مسعود اعتمادی افزود: برآوردها نشان می دهد حدود 7 هزار بیمار ام اس در استان اصفهان داریم که عمدتا 80 درصد زن و با سنین 20 تا 35سال و با پیک سنی 28 سال هستند .
این روز نامه در مطلب دیگری با عنوان 'چشم امید شهر به لیست امید' نوشت: بعد از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر و اعلام اینکه لیست 13 نفره امید اصلاح طلبان به زودی سکان هدایت شورای شهر را به دست خواهند گرفت، حالا تمام بحث و جدل ها بر سر گمانه زنی سر انتخاب شهردار اصفهان است و در محافل مختلف در این باره صحبت هایی مطرح می شود.
روزنامه 'سیمای شهر' هم در مطلبی به نقل از شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال سال اجرایی شدن ابر پروژه ها است نوشت: سال 96 را به عنوان سال ابرپروژه ها و کلان طرح ها اعلام کردیم و بسیاری از پروژه های کلان شهری در سال جاری به اتمام می رسد.
مهدی جمالی نژاد با بیان اینکه هفته گذشته بهره برداری از طرح تعریض پل فلزی انجام شد افزود:تا کمتر از یک ماه آینده قطار شهری اصفهان به میدان آزادی می رسد تا یکی از پروژه های مهم محقق و آرزوی چندین ساله شهروندان اصفهانی محقق شود.
گ 7150 / 2093 * خبرنگار: علی نعمانی * انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.