به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' ابوالفضل سلیمانی ' در خطبه های نماز جمعه چادگان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، افزود: در جامعه ما الگوها و درس های امام اول شیعیان باید سرمشق زندگی قرار گیرد تا مشکلات جامعه کاهش یابد.
وی اضافه کرد: باید تقوا داشته باشیم و از خدا بخواهیم که توفیق دهد مرام امیرالمومنین (ع) را در حکومتداری، تربیت اولاد و مدیریت خانواده اجرا کنیم.
حجت الاسلام سلیمانی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه برنامه ریزی کشور باید در راستای تامین منافع ملی باشد، افزود: مسلمان بودن و انقلابی بودن از شرایط تامین منافع ملی است.
امام جمعه چادگان به مشکلات روستاهای این خطه اشاره کرد و گفت: روستاهای بخش چنارود پشتوانه این منطقه است و از فرماندار، بخشدار، فرمانده سپاه و بانک ها انتظار داریم به روستاهای این منطقه بیشتر رسیدگی و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.
وی در ادامه به آمار بالای بیکاری در شهرستان چادگان اشاره کرد و گفت:
این شهرستان نتواسته است از ظرفیت های گردشگری خود برای کاهش بیکاری استفاده کند و این شهرستان توریستی دو تا سه هزار بیکار دارد.
امام جمعه چادگان استفاده از کالاهای ایرانی در بازارهای این شهرستان را خواستار شد و گفت: مسئولان بازارچه محلی باید تولیدات داخلی شهرستان را در این بازارچه عرضه کنند زیرا استفاده از تولیدات شهرستان تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیکاری در این شهرستان دارد.
وی افزود: موضوع بیکاری در این شهرستان باید حل شود و من این موضوع را پیگیری می کنم و در این راستا بازهم سخن خواهم گفت حتی اگر کسی ناراحت شود.
حجت الاسلام سلیمانی افزود: با فروش تعدادی از ویلاهای دهکده تفریحی چادگان می توان چند کارگاه ایجاد کرد و برای مردم این شهرستان شغل ایجاد کرد.
امام جمعه موقت چادگان اظهارکرد: نمی دانم این چه منطقی است که برای تفریح چند روز برخی افراد باید برای این ویلاها در طول سال هزینه کنیم در حالیکه جوانان این شهرستان بیکار هستند و با اعتبار حاصل از فروش تعدادی از این ویلاها می توان کارگاههای تولیدی ایجاد کرد.
وی همچنین سالروز تاسیس جهادسازندگی به فرمان امام خمینی (ه) را تبریک گفت و افزود: این جهادگران روحیه جهادی دارند و در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تلاش های زیادی برای آبادانی روستاها و شهرها انجام دادند و تلاش نیروهای جهادسازندگی برکسی پوشیده نیست.
شهرستان چادگان با 2 بخش مرکزی و چنار رود و 2 شهر و با 35 هزار جمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان قراردارد
ت /ذ.ع / 7153 / 6020 * تنظیم کننده: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.