به گزارش ایرنا، اصغر خادم عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر 86 یتیم مشمول طرح اکرام و 104 فرزند در طرح محسنین در شهرستان از کمک ‌های مادی و معنوی حامیان بهره‌ مند می ‌شوند.
وی هدف از اجرای طرح محسنین را تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه عنوان و تصریح کرد: ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار، رعایت عزت‌ نفس و حفظ کرامت انسانی ایتام و خانواده ‌های آنان ازجمله اهداف این نهاد برای اجرایی کردن طرح اکرام است.
خادم با بیان اینکه نیکوکاران و خیران می ‌توانند حمایت یک یا چند خانواده بویژه محصلان را بر عهده گیرند افزود: کمک های صورت گرفته توسط حامیان به‌ منظور تامین بخشی از مشکلات مالی خانوارهای تحت پوشش طرح اکرام و محسنین جمع‌ آوری و اهدا شد.
وی با اشاره به برنامه ‌های ماه مبارک رمضان و شب نزول قرآن و لیالی قدر بیان کرد: برنامه‌ های اجرایی کمیته امداد در این ایام با استفاده از کمک‌ های مردمی، سازمان ‌ها، ارگان ‌ها، دانشگاه ‌ها، بازاریان و مشارکت خیران در قالب طرح اطعام مددجویان تحت پوشش، توزیع بسته‌ های مواد غذایی، برپایی سفره‌ های افطاری، حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین و جمع‌آوری زکات فطره انجام می ‌شود.
مدیر کمیته امدادامام خمینی(ره) در پایان حامیان را بازوان کمیته امداد در یاری‌ رساندن به نیازمندان تحت حمایت دانست و خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران این شهرستان می‌ توانند با تماس یا مراجعه به کمیته امداد در این امر خیر و خداپسندانه شرکت کرده و شریک تامین سفره نیازمندان و ایتام شوند.
طرح اکرام ایتام و محسنین از طرح‌ های مشارکتی کمیته امداد است که با هدف جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی حامیان نیک‌ اندیش و اهدای این کمک‌ ها به ایتام و فرزندان خانوارهای مشمول طرح محسنین اجرا می ‌شود.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.