علیرضا قاسمی رئیس اداره اورژانس پیش ‌بیمارستانی استان اصفهان روز سه شنبه با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی انجمن خیرین اورژانس‌ ساز در استان، به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست، انجمن خیرین شهرستان شاهین‌شهر و میمه پیش ‌قدم شد و یک خَیر برای ساخت پایگاه هوایی استاندارد در محور اصفهان- تهران اعلام آمادگی کرد.
وی افزود: مسئولان سازمان اورژانس کشوربه ما قول داده اند که درصورت ساخت پایگاه اورژانس هوایی در استان اصفهان، یک فروند بالگرد امدادی به اورژانس این استان اختصاص دهند.
وی با اشاره به لزوم ورود خیرین به ساخت پایگاه‌ های اورژانس، تصریح کرد: بیشتر پایگاه‌های اورژانس استان اصفهان به خصوص شهر اصفهان در کانکس یا مراکز درمانی و آتش‌نشانی‌ها مستقر و از داشتن ساختمان مستقل محروم هستند.
رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تاکید کرد: امیدواریم با ورود خیرین و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، این امرهرچه زودتر محقق شود.
خیران استان اصفهان در 13 سال اخیر در 39 مورد احداث و تجهیز پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی استان مشارکت کرده اند.
کمک خیران در 10 مورد در احداث ساختمان، 9 مورد ساخت پایگاه، هشت مورد تهیه زمین و احداث ساختمان، هفت مورد اهدای زمین، یک مورد مشارکت در تهیه زمین، یک مورد تجهیز پایگاه و یک مورد نیز اهدای آمبولانس بوده است.
هزینه ساخت هر پایگاه اورژانس بطورمتوسط 200 میلیون تومان برآورد شده است.
تعداد پایگاه های شهرستان اصفهان 46 پایگاه شامل 11 پایگاه جاده ای و 35 پایگاه شهری است.
گ/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.