علی اکبر صالح روز چهارشنبه به مناسبت هفته کشاورزی که از 21 تا 27 خرداد در جریان است در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح معادل 875 هکتار، آبیاری تیپ در400هکتار، آبیاری قطره ای، کم فشار و بارانی در 475 هکتار و بازسازی و مرمت قنات ها است.
وی اعتبار هزینه شده در این طرح ها را بالغ بر166 میلیارد و 812 میلیون ریال اعلام و خاطر نشان کرد: تجهیز و نوسازی اراضی سنتی شامل لوله گذاری، احداث جاده بین مزرعه ها و تسطیح اراضی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در گروه کشاورزی 4 طالقانی از محل اعتبارهای بخش خصوصی وتسهیلات دولتی انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: تعداد 89 نفر از متقاضیان استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در مزرعه ها و باغ ها جهت دریافت تسهیلات به میزان 15 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده اند.
صالح افزود: معرفی تعداد 56 نفر و نظارت بر اجرای طرح های مرتبط با واحدهای تولیدی پرورش مرغ، صنایع وابسته به کشاورزی و دامداری جهت استفاده از تسهیلات سامانه بهین یاب به میزان 150 میلیارد ریال از دیگر اقدام های انجام شده است.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان اجرای طرح های آموزشی، ترویجی، زراعی و باغی به منظور آشنایی کشاورزان با روش ها و اصول نوین کشاورزی در زمینه هایی مانند استفاده بهینه از منابع آبی ، مبارزه تلفیقی ، استفاده از بذرها و ارقام اصلاح شده ، کاربرد بیشتر کودهای آلی و سوپر جاذب ، ترغیب و تشویق کشاورزان به چتر حمایتی بیمه ، مدیریت آفات ، بیماریها و علف های هرز مزرعه ها را از دیگر اقدام های این مدیریت اعلام کرد.
وی افزود: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی جلسه مشترک مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی با روسای بانک های کشاورزی اردستان ، زواره و مهاباد در محل این مدیریت برگزار و پیرامون نحوه استفاده کشاورزان از تسهیلات بانکی در راستای توسعه بخش کشاورزی و بهینه ساری ماشین آلات کشاورزی بحث و بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.
شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.