بهرام گلرنگ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال جاری 900 جعبه تخم نوغان توسط مرکز نوغان داری نطنز بین متقاضیان سطح شهرستان و نیز سایر شهرستان های استان اصفهان و تعدادی از استان ‌های همجوار توزیع شد.
وی تصریح کرد: فرآیند تولید پیله از زمان تحویل جعبه تا پایان، حدود 35 روز است و با توجه به شرایط آب و هوایی، پیش بینی می شود بیش از 30 تن پیله تولید شود.
رئیس اداره نوغان نطنز افزود: با توجه به این که قیمت نخ ابریشم و تقاضای آن در بازار رو به افزایش است این صنعت می ‌تواند در کمک به اقتصاد خانوار تاثیر بسزایی داشته و هم ‌چنین کشور را از واردات نخ ابریشم بی ‌نیاز کند.
وی تأکید کرد: امسال به دلیل قیمت مناسب خرید تضمینی پیله، استقبال پرورش دهندگان کرم ابریشم نسبت به سال های قبل افزایش چشم گیری داشته است.
گلرنگ یادآور شد: توزیع این تعداد جعبه، اشتغالزایی فصلی حدود هزار نفری را نیز به همراه داشته است.
گلرنگ، قدمت شهرستان نطنز را در زمینه نوغان بیش از 70 سال بیان کرد و افزود: نوغان داران می توانند در فضای حدود 20 متر به صورت طبقاتی تا چهار جعبه کرم ابریشم را پرورش دهند و پیله ابریشم تولید شده را به کارخانجات صنعتی ابریشم کشی ارسال کنند تا در فرایندی نخ از آن استحصال شود.
مرکز توسعه نوغان داری نطنز یکی از شعبه های مهم در مرکز کشور است که همه ساله در نیمه دوم فروردین ماه لارو نوغان را برای تولید و پرورش پیله کرم ابریشم در اختیار پرورش دهندگان کرم ابریشم قرار می دهد.
شهرستان نطنز با بیش از 47 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.