به گزارش ایرنا، نماینده مردم سمیرم در مجلس شامگاه دوشنبه در ابتدای این جلسه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان مشکلات و توانمندی های حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: یک دهه از ساخت و ساز مجتمع فرهنگی سمیرم می گذرد اما هنوز افتتاح و بهره برداری نشده است.
اصغر سلیمی افزود: افتتاح این مجتمع خواسته اصلی عموم مردم و بویژه هنرمندان و فرهنگ دوستان شهرستان است.
وی خاطر نشان کرد: 85 تا 90 درصد از کارهای مجتمع انجام شده و تنها بخش اندکی باقی مانده است که امیدواریم با مساعدت مسئولان شاهد تکمیل این مرکز فرهنگی و هنری تا قبل از انتهای دولت یازدهم باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه با اشاره به وجود هنرمندان و فرهیختگانی از این خطه همچون جهانگیرخان قشقایی، شیخ حبیب الله فضایلی، کمال الملک وزیر و نقاش باشی سمیرمی اظهار کرد: این استعدادها و توانمندی ها نشان از سابقه درخشان تمدنی و فرهنگی سمیرم دارد.
رضا صالحی امیری با تأکید بر اتمام و تکمیل هر چه زودتر مجتمع فرهنگی سمیرم و دستور برای این اقدام افزود: همه گروه های فرهنگی، قرآنی، رسانه ای، هنری و حتی جامعه عشایری سمیرم می توانند از بخش های متنوع این مجتمع استفاده کنند.
وی وجود قومیت های متعدد و مختلف در سمیرم اظهار کرد: همین تنوع در عرصه فرهنگی نیز می تواند ظرفیت خوبی برای همدلی، کار و همگرایی در عرصه های مختلف بویژه فرهنگ و هنر باشد.
وی مساجد و کانون های فرهنگی و هنری آنها را دیگر ظرفیت خوب در این بخش عنوان کرد و گفت: شهرستان سمیرم نیز باید از این توان خوب دینی و فرهنگی استفاده کند و ما نیز در وزارت ارشاد از این فعالیت ها حمایت می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین مسجد را کانون و محور فعالیت ها و برنامه های مختلف اجتماعی، مذهبی برشمرد و تصریح کرد: امروز بیشتر از هر زمانی باید به این محور و از منظر فعال شدن آن تمرکز کرد.
صالحی امیری همچنین بار دیگر ابراز امیدواری کرد با افتتاح و بهره برداری از مجتمع فرهنگی سمیرم شاهد شکوفایی بیشتر استعدادها و سهولت برنامه های فرهنگی و هنری در سمیرم باشیم.
در این نشست مقرر شد موضوع اختصاص نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه پادنای بزرگ سمیرم با توجه به وسعت، پراکندگی زیاد روستایی و بعد مسافت از مرکز شهرستان و استان اصفهان بررسی و مطالعه شود.
پ/7147 - خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.