کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت برخوار روز دوشنبه به ایرنا گفت: در بازرسی های صورت گرفته توسط بازرسان این واحد چند سوله در بیابان های اطراف شهرستان شناسایی شد که افرادی با کرایه کردن آنها اقدام به تهیه و بسته بندی داروهای گیاهی غیر مجاز می کردند.
حمیدرضا فطن افزود: در این سوله ها با استفاده از کارگران اتباع خارجه غیر مجاز، داروهای گیاهی که منشاء آنها نامشخص بود در بسته های فاقد مشخصات و به طور انبوه تهیه و برای ارسال به عطاری های مختلف در سراسر کشور آماده می شد.
وی با بیان اینکه عنوان ' هاضوم' (هضم کننده) بر روی این بسته ها درج شده بود، گفت: این سوله های غیر مجاز پلمب شده و پرونده مربوط به آن برای پیگیری به مراجع قضایی ارجاع شده است.
فطن خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام برای تولید یا بسته بندی اقلام داروهای گیاهی باید دارای مجوز از وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو و در مکان های بهداشتی با مواد اولیه بهداشتی و مورد تایید باشد.
شهرستان برخوار با حدود 120 هزار تن جمعیت در 10 کیلومتری شمال اصفهان است.
بر اساس مقررات و ضوابط اخذ مجوز بسته بندی وتولید فرآورده های گیاهی، مجوز بسته بندی گیاهان دارویی اختصاصا به واحد های بسته بندی که دارای اجازه تاسیس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند، داده می شود.
گیاهان و یا قسمتی از گیاهان و فرآورده های حاصل از آنها به صورت خام و یا فرایندی در صورتیکه برای پیشگیری، درمان، سلامتی جسم و روان و یا تاثیر بر اعمال فیزیولوژیک بدن بکار روند فرآورده گیاهی تلقی می شوند.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.