به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ' سید امیر محسن ضیائی ' که بوسیله ویدئو کنفرانس در مراسم بهره برداری از پایگاه امداد و نجات بین شهری خیرساز منوچهر مومن زاده در شاهین شهر سخن می گفت، افزود: تاکنون اقدام های بسیار خوبی توسط خیران در حوزه های سلامت و آموزش انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت پایگاههای امداد و نجات نیز ارتباط مستقیم با جان انسانها و تامین سلامت مردم دارد، گفت: باید زمینه حضور بیش از پیش خیران در این بخش‌ نیز فراهم کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر، مشارکت خیران در ساخت و راه‌ اندازی پایگاه‌ های امداد و نجات را از بهترین اقدام های خداپسندانه بیان کرد و افزود: کمک به ساخت پایگاه ‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر که ارتباط مستقیم با نجات جان انسان ها دارد، از بهترین خدمات خداپسندانه است.
وی از تمامی کسانی که در ساخت پایگاه امداد و نجات خیرساز مومن زاده در شاهین شهر مشارکت کردند بویژه خیر این پایگاه امدادی تقدیر کرد و گفت: این نیت خیر در هلال ‌احمر به اقدامی بزرگ و مفید فایده برای مردم تبدیل می‌ شود و پاداش دنیوی و اخروی بسیاری برای بانی آن خواهد داشت.
ضیائی با بیان اینکه ماموریت و مسئولیت پایگاه ‌های امداد و نجات فراتر از ارائه خدمات امدادی در تصادفات و حوادث جاده‌ ای است، اظهارکرد: پایگاه ‌های امدادی هلال ‌احمر در بسیاری از بحران‌ های طبیعی و غیر طبیعی با توجه به نزدیکی به جوامع محلی نقش مهمی در خدمت رسانی به هموطنان دارند و در پی وقوع حوادث مختلف، نخستین تیم‌ های جست‌ و جو و نجات از این پایگاه‌ها به محل‌ های حادثه اعزام می‌ شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان اصفهان نیز در این مراسم با تقدیر از مومن زاده بانی ساخت پایگاه امداد و نجات بین شهری در شاهین شهر گفت: با استقرار امدادگران جمعیت هلال احمر در این پایگاه، عملیات امداد در شرایط بهتر و با سرعت بیشتری فراهم خواهد شد.
محسن مومنی با بیان اینکه ماهیت وجودی این پایگاه برای پوشش کلیه حوادثی است که در محدوده آن منطقه رخ می دهد، خاطرنشان کرد: امدادگران هلال احمر با اعلام هرنوع حادثه از جمله کوهستان، صنعتی و ترافیکی و غیره و با هماهنگی مرکز کنترل عملیات استان جهت امدادرسانی اقدام می کنند .
وی افزود: ارائه آموزش های امداد و نجات در سطح جامعه و فراگیری این آموزش ها، امری ضروری است زیرا در زمان حوادث، ثانیه ها ارزشمند است و امدادگران باید در کوتاهترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان افزود: این جمعیت تلاش می کند با برگزاری آموزش های تخصصی و دوره های بازآموزی و مانورهای مختلف برای امدادگران، آمادگی آنها را برای نجات جان مردم افزایش دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از خیران و داوطلبان به عنوان ذخائر و سرمایه های ارزشمند جمعیت هلال احمر نامبرد و افزود: مشارکت خیران در برنامه های این جمعیت، فرصت های خوبی را برای هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی و خیران برای خدمتگزاری بیشتر به مردم فراهم می کند و ما باید از این فرصت ها به بهترین نحو استفاده کنیم.
براساس این گزارش در حاشیه این مراسم، منوچهر مومن زاده خیر داوطلب هلال احمر اصفهان مبلغ 100 میلیون تومان برای آزادی 30 زندانی غیرعمد اختصاص داد.
این فرد نیکوکار همچنین به منظور آسفالت جاده روستای جهاد آباد به پایگاه امداد و نجات بین شهری ' چاله سیاه ' و ایجاد دسترسی مناسب این روستا به این پایگاه قول مساعد داد.
پایگاه امداد و نجات بین شهری خیرساز منوچهر مومن زاده در ' چاله سیاه ' شاهین شهر واقع در شمال اصفهان یکشنبه شب به بهره برداری رسید.
انجام عملیات ساخت این پایگاه امداد و نجات در کنار بزرگراه شهید احمد کاظمی در شمال شهر اصفهان از سال 94 و در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و اعتبار بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان به همت منوچهر مومن زاده خیر و نیکوکار داوطلب جمعیت هلال احمر آغاز شده بود.
شهرستان شاهین شهر و میمه با 330 هزار نفر جمعیت در شش شهر، دو بخش و 19 روستا و با مساحت شش هزار و 105 کیلومترمربع در 15 کیلومتری شمال شرقی مرکز استان اصفهان قرار دارد.
ت/ 6020 / 2093 * خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.