به گزارش ایرنا، ابوالفضل معینی نژاد عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل ابراز کرد: با بسترسازی مناسب و برنامه ریزی مدون می توان از منافع فراوان صنعت گردشگری همراه با سود اقتصادی بهره برد و در این راستا دستگاه های اجرایی شهرستان باید با هماهنگی و نظارت مستمر برای جذب گردشگر تلاش کنند.
وی وجود آثار تاریخی و طبیعی جذاب در آران و بیدگل را دلیل مهم برای حضور گرشگران داخلی و خارجی در فصل های مختلف سال در شهرستان بیان کرد و افزود: کویر مرنجاب و چاله های سنبک، وجود امام زاده های عظیم الشان، شهر زیرزمینی نوش آباد و کویر سیازگه ابوزیدآباد از جمله آثار تاریخی در آران و بیدگل است که می تواند موجب جذب گردشگر شود.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به روز جهانی صنایع دستی یکی از راه های شناخت اقوام را دیدن صنایع دستی و هنرهای کاربردی آنها دانست و افزود: آثار صنایع دستی از اعماق فرهنگ ها و باورهای یک منطقه و دیار خلق می شود و هنرمند خلاق می تواند روحیات و بافت فرهنگی را در اثرش نقش آفرینی کند.
وی با تاکید بر صیانت از صنایع دستی و میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: این صنعت موجب ایجاد همبستگی و ارتباطات بیشتر در میان مردم و کیفیت بخشی فرهنگ های مختلف می شود و در کشور ما نیز صنایع دستی با اتکا به پشتوانه غنی فرهنگ ایرانی اسلامی، به نحو چشمگیری گسترش یافته است.
دریاچه نمک، کویر سیازگه ابوزیدآباد، مسجد نقشینه، سایت ویگل، مقبره حاج سلیمان صباحی بیدگلی از شعرای نامدار دوران زندیه، خانه ‌های تاریخی، عمارت علی آباد، افتخارالاسلام دربندی، بنی ‌طبا، عبدالله خان و مسعودی، حمام ‌های عنایتی، حاج محمد، یخچال، مختص‌آباد، بقاع متبرکه فیض‌آباد،باب المراد، بی بی زینب یزدل، امامزاده فضل، قدمگاه، هفت امامزاده، امامزاده علی‌اکبر(ع)، هاشم بن علی(ع) و امامزاده حسین(ع) از جمله مکان‌های تاریخی شهر آران و بیدگل است.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.