دکتر کیانوش جهانپور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت این دارو به مانند گذشته است و از برندهای درجه یک دنیا و از کشورهایی مانند آلمان و سوئیس تامین می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد حساسیت ( آلرژی) از جمله عوارض این دارو می تواند باشد، اظهار کرد: هر دارویی مانند ' آی وی آی جی ' ممکن است در مسیر درمانی خود عوارضی در پی داشته باشد اما این دلیلی بر عدم استفاده از این دارو از یک برند خاص نیست.
جهانپور توضیح داد: مسیر عوارض دارویی در وزارت بهداشت به طور کامل مشخص است و اگر عارضه جدیدی از دارویی به مرکز عوارض دارویی وزارتخانه گزارش شود مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل، توزیع آن دارو متوقف خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون گزارش مستند از کمبود یا عارضه جدید این دارو به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام نشده است، گفت: باتوجه به اینکه این دارو گران قیمت است، دولت بیشترین پشتیبانی را از آن می کند و حدود 90 درصد هزینه آن توسط بیمه ها پرداخت می شود.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد که اظهار نظر درباره برند خاص دارویی یا عوارض آن به عنوان یک موضوع تخصصی بر عهده وزارت بهداشت است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش مدیرعامل خیریه بیماران نقص ایمنی اولیه حضرت صدیقه طاهره (س) اصفهان اعلام کرده بود که بیماران نقص ایمنی اولیه از سال گذشته با مشکل تامین داروی خاص خود از جمله IVIG پیریوژن مواجه شده اند.
به گفته ' سید محمد باقر حجازی '، بیماران نقص ایمنی اولیه برای ادامه حیات خود نیازمند تزریق این دارو هستند که هر 'ویال' آن برابر با هفت میلیون و 500 هزار ریال است که 90 درصد هزینه رابیمه ‌ها می‌پردازند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کمبود این دارو را رد کرد.
گاهی اوقات سلول های ایمنی بدن به جای کشتن میکروب به قسمت های مختلف در خود بدن حمله می کنند و باعث اختلالات و بیماری هایی در بدن می شوند که بیماری های خود ایمنی نام دارد.
در این شرایط اگر سیستم ایمنی بدن به دلیل وسعت عفونت و یا ضعف قادر به مبارزه موثر با عوامل بیماری زای خود ایمنی و یا عفونت نباشد داروهای آنتی بیوتیک و کورتون تجویز خواهد شد.
در برخی از این قبیل بیماری ها استفاده از داروهای متداول کافی نبوده و نیاز به داروی قوی تر بااثر متفاوت تری خواهد بود که IVIG (ایمونوگلوبولینی که داخل رگ تزریق می شود) داروی موثر در این زمینه است.
ت/3011 / 2093 * خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.