به گزارش ایرنا، اسدالله گرجی زاده شامگاه شنبه درچهارمین جلسه گلریزان در دانشگاه آزاد اسلامی اردستان افزود: این تعداد زندانی در مجموع 600میلیارد ریال بدهکار بودند.
وی با بیان این که امسال نیز 850 نفر زندانی با بدهی 1000میلیارد ریالی در انتظار آزادی هستند خاطرنشان کرد: تلاش داریم با جلب رضایت شاکیان و کمک خیران این تعداد نیز آزاد شوند.
مدیر کل زندان های استان اصفهان گفت: روزانه بالغ بر 84 نفر وارد زندان های استان اصفهان می شوند که 4 نفر آن ها مربوط به دیه و جرم های غیر عمد هستند.
گرجی زاده افزود: در ماه مبارک رمضان امسال در سطح استان مبلغ 25 میلیارد ریال در جشن های گلریزان در شهرهای مختلف استان جمع آوری و 314 نفر با آن آزاد می شوند.
وی گفت: شهرستان اردستان 15 نفر زندانی واجد شرایط آزادی با بدهی 150 میلیارد ریال دارد که امیدواریم با جمع آوری کمک خیران در این مراسم گلریزان همه آن ها آزاد شوند.
رئیس دادگستری اردستان نیز در این جلسه گفت: در مجموع 83 نفر زندانی شهرستان اردستان در زندان های اصفهان، نائین ومبارکه هستند که 55 نفر محکومیت کیفری و 14 نفر تحت قرار و 14 نفر زندانی دیه هستند.
محمد رضا کبیری افزود: یکی از مشکلات شهرستان نبود بازدانشگاه است که تلاش داریم با رفع مشکل واگذاری زمین و تخصیص اعتبار نسبت به ساخت بازداشتگاه اقدام شود.
وی گفت: طی یک سال گذشته با تلاش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان و کمک خیران تعداد 40 نفر از زندانیان شهرستان آزاد شدند.
فرماندار اردستان نیز در این مراسم گفت: هزینه هر نفر زندانی در یک روز مساوی است با هزینه 9 نفر دانش آموزکه در حال تحصیل هستند.
علیرضا غیور افزود: هر ساله در سراسر کشور بالغ بر 290 جشن گلریزان برپا می شود و تعداد 7 هزار و 500 نفر زندانی از این طریق آزاد می شوند.
وی گفت: طبق آمار موجود در طول چند سال تشکیل انجمن حمایت از زندانیان در کشور بیش از 104هزار زندانی با کمک خیران و حمایت انجمن آزاد شده اند.
در این مراسم امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان نیز گفت: خدمت به خانواده زندانیان جزو انفاق است که اجر بسیار بالایی دارد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ضمن تقدیر از خدمات انجمن حمایت از زندانیان افزود: توجه به خانواده زندانیان نباید مخصوص جرائم غیر عمد باشد بلکه خانواده همه زندانیان را شامل شود.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان اردستان نیز گفت: در جشن گلریزان این ماه مبلغ 800 میلیون ریال کمک خیران جمع آوری شده است.
علیرضا بهنام افزود: در این مراسم از 21 نفر خیران با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.