به گزارش ایرنا، سید جواد تکیه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روزانه به طور متوسط 50 تا 70 گردشگر خارجی از این امامزاده بازدید می کنند که بیشتر آن ها ملیت اروپایی دارند.
وی با اشاره به جایگاه ویژه گردشگری مذهبی در کشور تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری مذهبی در کشور هستیم و در این زمینه کارهای خوبی در حال برنامه ریزی و انجام است.
وی با اشاره به ورود راهنمایان گردشگری 39 کشور جهان با عنوان کنوانسیون 2017 در بهمن سال گذشته به این آستان مقدس افزود: به دنبال این رویداد از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد رشد فزاینده ورود گردشگران خارجی به این امامزاده هستیم که حاکی از تاثیر زیاد ورود و بازدید راهنمایان خارجی از این آستان مقدس داشته است.
وی از به تصویر کشیده شدن و معرفی آن امامزاده در رسانه ها و سایت های خارجی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شاهد معرفی این امامزاده در مجله تراول فرانسه بودیم که این امامزاده را بعنوان چهل و هشتمین نقطه دنیا که ارزش دیدن دارد معرفی کرده بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی موزه آستان خبر داد و گفت: در این موزه نسخه های خطی، کتاب های قدیمی و همچنین مجموعه عکس های گذشته تا حال این آستان به نمایش گذاشته شده است.
آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) فرزند بلافصل امیرالمومنین امام علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان،100 کیلومتری قم و 6 کیلومتری کاشان واقع شده است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.