کیومرث مختاری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه روز شنبه به ایرنا گفت: در پی اعلام وقوع این آتش‌سوزی به مرکز 125 نیروهای آتش‌ نشانی شهرداری مبارکه به محل حادثه اعزام و با تلاش این نیروها از گسترش و سرایت آتش به مزارع همجوار جلوگیری شد.
وی گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و کمک های مردمی، از سرایت آتش به سایر مزارع جلوگیری و پس از مدت کوتاهی آتش خاموش شد.
مختاری با بیان اینکه بی احتیاطی یکی از کشاورزان منطقه و نیز وزش باد ضعیف باعث وقوع این حادثه شده بود اظهار کرد: در صورت اطلاع نیافتن به موقع کشاورزان و عدم حضور به موقع نیروهای سازمان آتش نشانی فاجعه ای عظیم برای محصولات کشاورزی این منطقه رخ می داد.
وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان باید موارد ایمنی را رعایت کنند و از آتش زدن مزارع جلوگیری کنند، اظهارکرد: میزان خسارات ناشی از این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.
مختاری اضافه کرد : کشاورزان باید از روشن کردن آتش و انداختن ته سیگار روشن در اطراف مزارع و همچنین از آتش زدن بقایای محصول پس از برداشت خودداری کنند
وی عنوان کرد: هرساله بخشی از کشتزارهای گندم و جو قبل و بعد از برداشت دچار آتش‌سوزی می‌شود که خسارت مالی فراوانی را به کشاورزان وارد می‌کند.
شهرستان مبارکه با 143 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.