مجتبی ناجی با اشاره به اینکه مصرف سیگار در جامعه به عنوان نوعی اعتیاد شناخته می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که اعتیاد به سیگار خطرات فردی و اجتماعی مختلفی را به همراه دارد و نیاز است که افراد مصرف کننده از این خطرات آگاه شوند و مصرف کنندگان در مراکز تخصصی نسبت به ترک سیگار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۹۰ مرکز ترک اعتیاد وجود دارد، اضافه کرد: در این طرح افرادی که در کنار اعتیادشان به مواد مخدر به سیگار هم اعتیاد دارند و تمایل به ترک سیگار هم دارند دارو و خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان طرح ترک سیگار در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی میان مدت اجرایی شده است، گفت: همچنین باید توجه داشته باشیم افرادی که تنها به سیگار اعتیاد دارند و وابستگی به ماده مخدر دیگری ندارند هم می‌توانند با رجوع به این مراکز و پرداخت هزینه شخصی و استفاده از یارانه دولتی و دریافت دارو و خدمات مشاوره‌ای را دریافت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت درمان‌های جایگزین دارویی در ترک سیگار و ارائه مطالبی در خصوص اعتیاد دوگانه، بیان داشت: در حال حاضر طرح ادغام ترک اعتیاد در مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی میان مدت به صورت پایلوت در استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس و مازندران اجرایی می‌شود.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667783
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.