به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد علی احمدی اظهار داشت: حدود ۷۰۰ هزار نفر به صورت روزانه از اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان استفاده می کنند که ۴۰ درصد آنها کارت اتوبوس نمی زنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ بازرس بر این روند رسیدگی می کنند، ادامه داد: ارائه کارت اتوبوس توسط مسافران نیاز به فرهنگ سازی دارد که رسیدگی به این موضوع در حیطه اختیارات شرکت واحد اتوبوسرانی نیست و نهادهایی همچون صدا و سیما و کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان باید در این زمینه فعالیت کنند که تاکنون نقش کم رنگی داشته اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان عنوان کرد: در کشورهای دیگر اگر فردی هزینه حمل و نقل شهری به وسیله اتوبوس را نپردازد، فرد متخلف، جریمه های سنگینی را باید پرداخت کند که این قانون در ایران وجود ندارد.

وی افزود: یک سوم مخارج اتوبوسرانی برعهده دولت، یک سوم آن برعهده شهرداری و یک سوم آن برعهده شهروندان است که دولت حدود ۴ سال است که یک ریال بودجه به هیچ کدام از اتوبوسرانی های سطح کشور پرداخت نکرده است.

احمدی یادآور شد: وقتی شهروندان نیز سهم خود را به درستی پرداخت نمی کنند مشکلات عدیده ای را برای ناوگان اتوبوسرانی شهر ایجاد می کند، از جمله اینکه اتوبوس هایی که خراب باشند، ماه ها در توقفگاه مانده، سرویس دهی مختل شده و اتوبوس های دیگر نیز نمی توانند به درستی خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه اصفهان کلانشهری است که خط حمل و نقلی آن مثل مترو و تراموا هنوز به طورکامل راه اندازی نشده است؛ گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی آن نیز ۱۰ سال است که پیر حساب می شود چراکه متوسط این عمر باید حداقل به ۲ الی ۳ سال برسد تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 667339
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.