رضا دهاقین روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: سرانه هر دانش آموز دراین شهرستان 28 هزار ریال است که نسبت به تعداد چهار هزار و 20 دانش آموز اندک است.
وی افزود: کل اعتبار ما 140 میلیون ریال است با کمک و با توجه به حمایت های مردمی بسیاری از مشکلات مدارس را توانسته ایم حل کنیم که از جمله این موارد می توان به همکاری نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و تامین اعتبار 690 میلیون ریالی هزینه گاز مدارس شهرستان خوانسار اشاره کرد .
وی گفت: بیش از 60 درصد از مدارس شهرستان خوانسار فرسوده است که با کمک خیران و نوسازی مدارس در حال ساخت و نو سازی سه باب مدرسه هستیم.
وی افزود : در بخش کمک های مردمی و خیران به دانش آموزان نیازمند سال گذشته 200 دست فرم مدارس به ارزش ریالی 120 میلیون ریال در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است و همچنین دانش آموزان نیازمندی که نیاز به سمعک و عینک داشته اند به صورت رایگان این کالاها در اختیار آنان قرار گرفته است.
دهاقین افزود : آموزش و پرورش شهرستان خوانسار در تعامل با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تا کنون موفق به اخذ سند 60 درصد واحدهای تحت مالکیت این اداره شده است.
وی همچنین بهبود وضعیت مسکن فرهنگیان، تجلیل از بازنشستگان، کسب رتبه های اول تا سوم کشوری در رشته های کار و دانش ،احداث صندوق دوم فرهنگیان به عنوان صندوق مهر معلمان با عضویت 200 نفر را از اقدامات دیگر انجام شده در طول 4 سال گذشته این اداره عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش خوانسار با تاکید بر مشارکت دانش آموزان مقطع ابتدایی در طرح جابر بن حیان در سال 93 گفت: این مشارکت از 32 درصد به 265 درصد در سال 95 رسیده است و برای اولین بار دانش آموزان استثنایی نیز در این طرح شرکت کرده اند.
وی افزود: 85 درصد از همکاران فرهنگی در طرح درس پژوهی شرکت کرده و هم نین اقدام به تاسیس انجمن معلمان نیز شده است.
وی گفت: کسب رتبه دوم استان در امتحانات نهایی در بین 41 منطقه و افزایش 100در صدی مشارکت دانش آموزان با حضور یک هزار و 333 نفر در جشنواره خوارزمی از افتخارات شهرستان خوانسار است.
مدیر آموزش و پرورش خوانسار از جذب 50 نیروی جدید به بدنه آموزش و پرورش شهرستان نیز خبر داد و افزود: عمده این افراد از نیروهای بومی هستند که خود متقاضی حضور در شهرستان بوده اند.
وی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته افزایش سقف وام صندوق فرهنگیان از 80 میلیون به 120 میلیون ریال بوده است.
دهاقین به موضوع ایمن سازی سامانه های گرمایی 16 واحد آموزشی شهرستان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تجهیز و راه اندازی مراکز اسکان فرهنگیان از سه واحد به 9 واحد آموزشی رسیده و 2 واحد نیز در طول سال آماده پذیرش میهمانان است، همچنین انجام برخی اقدامات برای هنرستان فنی آیت اله طالقانی از جمله بروزرسانی خوابگاه و ایجاد آشپزخانه مرکزی نیز صورت گرفته است.
وی از اجرای طرح پویا در 14 واحد آموزشی خبر داد و گفت : در بخش مسابقات قرآن و معارف فرهنگیان نیز از تعداد 250 نفر شرکت کننده در سال 92 به تعداد 520 نفر در سال 95رسیده ایم و در بخش دانش آموزی نیز از تعداد 50 نفر به 110 نفر افزایش داشته ایم.
7142 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.