به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید علی سجادی ' در خطبه های نماز جمعه نایین در مسجد جامع این شهر، سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و افزود: امام راحل ما را از اسارت و بندگی طاغوت نجات داد و کاری که به ظاهر محال بود، به دست امام خمینی و همراهی مراجع تقلید و ملت سرافراز ایران محقق شد.
امام جمعه نایین به ویژگی های امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان به معنای حقیقی عالم بود و در زمینه های علم فقه، اصول، فلسفه، عرفان، تفسیر و اخلاق تخصص داشتند.
وی با بیان اینکه امام (ره) به معنای صحیح کلمه عارف بود، ادامه داد: امام راحل سیاستمدار و پیرو سیاست قرآن، اسلام و اهل بیت ( ع) بود که ملت ایران را از خواب غفلت بیدار کرد.
وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ما امتداد انقلاب بزرگی است که توسط پیامبر اکرم (ص) در سرزمین حجاز انجام شد و یکی از واژه هایی که بصورت مکرر در بیانات امام راحل وجود داشت، ' اسلام ' و ' مردم ' بود.
امام جمعه نایین با اشاره به تاکید امام راحل (ره)به نقش مردم در جامعه، گفت: امام همواره فرموده اند که با این مردم پیروز شده ایم و تا رسیدن به پیروزی نهایی نیز به این مردم نیاز داریم.
وی از همگان برای حضور در آئین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) درروز 13 خردادماه ساعت 19 در محل امام زاده سلطان سید علی(ع) دعوت کرد.
امام جمعه نایین در بخش دیگری از سخنان به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان نعمت بسیار ارزشمند و با اهمیتی است که باید قدردان آن باشیم.
وی تصریح کرد: اگر اهمیت ماه رمضان را درک کنیم در بزرگداشت این ماه مبارک تلاش خواهیم کرد.
حجت الاسلام سجادی ادامه داد: ماه فضلیت، ماه مغفرت، ماه آزادی از جهنم، ماه برکت، ماه بندگی و ماه مبارک از جمله اسامی و عناوین ماه رمضان است.
وی افزود: پیامبر فرموده اند اگر کسی ماه مبارک رمضان را درک کند، روزها را روزه بدارد، در برخی شب ها عبادت پیشه کرده و زبان خود را از هر گناهی حفظ کند، همانگونه که ماه مبارک رمضان تمام می شود، گناهان وی نیز می ریزد و پاک و پاکیزه می شود.
امام جمعه نایین با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سراسر کشور بویژه در نایین، تصریح کرد: مردم و خیران که دارای تمکن مالی هستند با شرکت در این جشن ها، در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده تلاش کنند.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
ت7136 / 2093 * خبرنگار: حسین فرزانیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.