به گزارش ایرنا، ‌آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نمازجمعه این هفته کاشان با اشاره به نامگذاری اول تا هفتم خرداد ماه بعنوان هفته بهره وری در کشور اظهار داشت: معنای بهره وری همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره کردند و ایشان بارها بر لزوم سیاست گذاری روی بهره ویری تاکید کردند.
وی افزود: در سال های اخیر در محفل های دانشگاهی و رسانه ها پیرامون بهره برداری حداکثری از منابع، سرمایه ها و ظرفیت های مادی و معنوی بحث های زیادی شده است ولی می بینیم که نتیجه های محسوسی در کشور نداشته است.
وی مهم ترین عرصه های بهره وری را نیروی انسانی، اقتصاد، صنعت، کشاورزی، تولید و صادرات برشمرد و گفت: بهره وری در همه این عرصه ها در کشور ضعیف است که این موضوع جای بحث دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر اساس آمار منتشر شده جوامع علمی ساعات کار مفید در ژاپن و کره جنوبی بین 50 تا 70 ساعت در هفته است که این آمار در ایران 6 تا 9 ساعت است.
وی خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم که تنها راه آن بالا بردن قدرت سیاست گذاری و توان اجرایی در همه عرصه هاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 11 خرداد ، روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: سازمان ملل در سال 1945 میلادی این روز را نامگذاری کرد که اولین اقدام آنها در این زمینه تشکیل صندوق حمایت از کودکان بود.
امام جمعه کاشان ادامه داد: امروزه بشریت شاهد بیشترین جنایت ها علیه کودکان مظلوم و بی دفاع در کشورهایی چون یمن، سوریه، عراق و فلسطین است که در آتش خشم مدعیان حقوق بشر جان می دهند و جهان نظاره گر این ماجراست.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.