به گزارش ایرنا، سعید زمانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ملخ کوهان دار از جمله آفت های منطقه های گرمسیری است که در سن های یک تا پنج سال وجود دارند و سن پنجم آن در حال پروازی است.
وی افزود: این نوع آفت از درختان تاغ و اشنیان تغذیه می کند و جزو آفت درختان سبز منطقه محسوب شده و به صورت کانونی هجوم می آورند.
وی با بیان این که ملخ کوهان دار سبزینه هر درختی را نابود می کنند، خاطرنشان کرد: زمان پیدایش این ملخ ها از اوایل اسفند تا پایان آن است که به صورت پور سن یک دیده می شوند و زمان تخم ریزی آن ها نیز از نیمه خرداد تا اواخر ماه تیر است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز تصریح کرد: تخم ریزی این آفت به صورت کپسول در عمق پنج الی 10 سانتیمتری ماسه های بادی است و در منطقه تاغزارهای بخش امامزاده ( بادرود) در هر کپسول بیش از 30 پوره ملخ وجود دارد.
وی با بیان اینکه این ملخ در هر سنی قادر به پوست ریزی است و در نهایت به سن پروازی می رسد، گفت: این آفت از شهرستان اردستان وارد شده و عملیلت مبارزه با آن ها 10 تا 15 روز طول می کشد.
زمانی یادآور شد: هم اکنون در بخش امامزاده (بادرود) حدود 200 هکتار از جنگلها با هجوم این ملخ به شکل کانونی و به تعداد میلیونی روبرو شده است و از آن جا که بهترین زمان مبارزه با این آفت این فصل از سال است، مبارزه با آن ها شروع شده است.
به گفته وی، مبارزه به دو روش شکل شعله افکن و شیمیایی و با استفاده از سم پاشی با تراکتور انجام می شود.
بخش امامزاده به مرکزیت بادرود با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری نطنز و 155 کیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد.
وسعت زمین های ملی شهرستان نطنز حدود 300 هزار هکتار است که 250 هزار هکتار آن مرتع و بقیه بیابان است.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.