الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سرخ شدن رنگ آب رودخانه زاینده رود در روز چهارشنبه در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. نخستین تصاویری که از پدیده در شبکه های اجتماعی منتشر شد مربوط به منطقه مبارکه و لنجان بود که حاکی از رنگی شدن آب رودخانه بود. در حالیکه در ابتدا اخباری مبنی بر بروز مشکل در تصفیه خانه یزد و تاثیر آن بر رنگی شدن آب رودخانه منتشر شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد که تغییر رنگ آب در بالادست زاینده رود مربوط به پساب و گل و لای ناشی از ایجاد اشکال در سامانه پمپاژ تصفیه خانه آب شرب است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
*** کاهش جریان آب زاینده رود تا 19 خرداد سالجاری در اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. آب زاینده رود در محدوده شهر اصفهان، در دو مرحله، سوم بهمن سال 95 و 9 فروردین امسال با بازگشایی دریچه های سد جریان یافت که این جریان از 19 خرداد کاهش خواهد یافت.
*** مصاحبه برخی مطبوعات محلی استان اصفهان با خانواده متوفی تب کریمه کنگو در مبارکه نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. در این مصاحبه ها به نقل از خانواده این متوفی که مردی 38 ساله اهل شهر دیزیچه مبارکه بود آمده است که سه روز در قرنطینه بوده اند. به گفته آنها 10 روز قبل از فوت، گوسفندی در منزل ذبح شده اما مرحوم فقط نظاره گر بوده است. همچنین خانواده متوفی ادعا کرده اند که در بخش اورژانس به موقع به وضعیت بیمارشان رسیدگی نشده است.
*** تایید صحت انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در اصفهان و جستجوهای پنج روزه برای یافتن جوان مفقود شده در کوه های دنا در سمیرم نیز دیگر اخبار محلی مورد توجه بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازبینی فیلم های توقیفی از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس سازمان سینمایی، ضرب الاجل دو ماهه ای برای رسیدگی و بسته شدن پرونده فیلم های توقیفی در دولت قبل (دولت دهم) تعیین کرد. صالحی امیری در این نامه خاطرنشان کرده است: شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه های مادی و هم بی ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان های هنرمند و فرهیخته است و مهم تر، محتمل است که توام با تضییع حق الناس و حقوق فرهنگی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران باشد. ... دستور فرمایید با رعایت حق الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریعتر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم های توقیفی بسته شود.
*** تکذیب راه اندازی گشت ارشاد در اداره ها نیز دیگر خبر مورد توجه بود. وزیر کشور درباره گشت ارشاد ادارات گفته است که نمی‌دانم این اخبار از کجا منتشر می‌شود و چنین خبری صحت ندارد.
*** فعال بودن مدارس کشور در روز 13 خرداد نیز از جمله اخبار مورد توجه بود. معاون رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش، اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز شنبه ( 13 خرداد ماه) را تکذیب و تصریح کرد: روز شنبه 13 خرداد ماه تمامی مدارس کشور دایر هستند و فعالیت آموزشی درآن ها جریان دارد.
*** برخی گمانه زنی ها درباره تغییر احتمالی کابینه دوم حسن روحانی و هشدار نسبت به تب کریمه کنگو در رستوران های بین راهی نیز دیگر اخبار سراسری مورد توجه بود.
گ/301 / 6022
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.