روزنامه اصفهان زیبا در مطلبی با اشاره به رشد رباخواری در اصفهان نوشت: بر اساس اعلام پلیس آگاهی، رباخواری طی دوماه نخست در استان 60 درصد افزایش یافته است.
این روزنامه به نقل از سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی اصفهان بدون اشاره به میزان رباخواری و تعداد پرونده های تشکیل شده در استان نوشت: رباخواری در سال جاری در مقایسه با دوماهه سال قبل 60 درصد رشد داشته است.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان نوشت: اصفهان به دلیل جابجایی گله داران در مناطق ییلاق و قشلاق در فصل بهار، با کمبود دام سبک مواجه است.
رضا انصاری افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان ، قیمت گوشت قرمز همانند قبل از ماه مبارک است و تغییر نرخ ها بستگی به شرایط دارد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان نوشت: در چهار شب گذشته از ماه مبارک رمضان خیران اصفهانی برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد سه میلیارد و 205 میلیون تومان کمک کردند.
ایرج نحوی افزود: این مبلغ برای آزادی 35 نفر از زندانیانی که به علت جرائم مالی غیر عمد در زندانهای استان به سر می بردند اهدا شده است.
روزنامه نصف جهان هم در مطلبی به نقل از رئیس پلیس راهور استان اصفهان از ثبت 193 هزار و 52 تخلف رانندگی در دو ماهه امسال خبر داد و نوشت: از بین این تعداد هفت هزار و 492 تخلف، حادثه ساز بودند که منجر به دریافت نمره منفی از سوی پلیس راهور استان شدند.
رضا رضایی افزود: در ادامه برخورد های قاطع پلیس راهور استان با رانندگان حادثه ساز و خطر آفرین تعداد 75 نفر از اینگونه رانندگان شناسایی و گواهینامه رانندگی آنان به مدت سه ماه ضبط شد.
این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از 170 منطقه بوم گردی در استان نوشت: 99 درصد از این مناطق با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده اند.
محسن یارمحمدیان با بیان اینکه در سال 95 تعداد اقامتگاههای بوم گردی در استان 155 اقامتگاه بود افزود: از ابتدای سال تا کنون در حدود 15 اقامتگاه به ظرفیت های بوم گردی استان اضافه شده است .
روزنامه نسل فردا هم در مطلبی با عنوان فرا پلاسکو در قلب شهر نوشت: خطرات استفاده از گاز اتیلن اکساید اصفهان را تهدید می کند.
این روزنامه در ادامه می افزاید: این روزها یک تغییر کاربری غیر مجاز در مرکز شهر اصفهان بسترساز تهدید جان و مال صدها انسان شده است.
راه اندازی یک آزمایشگاه صنایع شیمیایی در طبقه سوم یک ساختمان مسکونی قدیمی به وسیله یک شرکت تولیدی و استفاده از گازهای سمی و پر خطر از جمله اتیلن اکساید بستر ساز شکل گیری یک بمب ساعتی در مرکز شهر اصفهان است.
گاز اتیلن اکساید و پروپیلن جزو گازهای سرطان زا و با شدت انفجار بالا به شمار می رود که حجم ناچیزی از آن در صورت انفجار قادر است تا شعاع یک کیلومتری را با خاک یکسان کند.
روزنامه اصفهان امروز هم در مطلبی با عنوان چرا زاینده رود قرمز شد نوشت: در حالیکه رسانه ها در حال انتشار و انتقال خبر زمان بسته شدن رودخانه زاینده رود بودند، چهره رودخانه در بخشی از مسیر تغییر رنگ داد و آب زاینده رود قرمز شد.
قرمز شدن آب در محدوده شهرستان مبارکه موضوع کم اهمیتی نبود و سبب شد بازار خبر و شایعه ملتهب شود.
این روزنامه در مطلب دیگری با اشاره به بهره برداری از 5 پروژه منطقه 5 اصفهان با اعتبار37 میلیارد تومان نوشت: شهرداری اصفهان به دنبال کاهش فاصله طبقاتی محلات است.
این روزنامه در ادامه این مطلب به نقل از رضا امینی ، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: در چهار سال گذشته بیشتر تنظیم سرانه ها به سمت مناطق شمالی شهر اصفهان رفت چرا که فاصله طبقاتی زیاد بود، حال هم باید همین مسیر ادامه پیدا کند اما نباید از بخش های کوچک مناطق محروم جنوب شهر اصفهان غافل شد.
روزنامه سینای شهر هم در مطلبی به نقل از فرمانده انتظامی استان اصفهان نوشت: اعضای باند جعل سند که قصد فروش ملک خالی از سکنه به ارزش 110 میلیارد ریال را داشتند در اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: اعضای این باند سه نفره با پرسه زنی در مناطق بالای شهر املاک گران قیمت خالی از سکنه را شناسایی می کردند و با اطمینان از مراجعه نکردن طولانی مدت صاحبان ملک، برای آن سند جعلی تهیه می کردند و به فروش می رساندند.
گ 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.