عبدالرضا مهدی بادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از آغاز برداشت محصول گندم در سطح 350 هکتار از مزرعه های شهرستان نطنز خبر داد و اظهار کرد: کار برداشت محصول گندم از اوایل خرداد آغاز شده است.
وی افزود: در سال زراعی 96-95 رقم های گندم پیشتاز، افق و بک کراس کشت شده و بیشترین سطح زیر کشت متعلق به رقم پیشتاز است.
وی تصریح کرد: رقم های افق و بک کراس روشن به صورت مزرعه های مشارکتی و مقایسه ای و برای تعیین بهترین رقم و به صورت آزمایشی کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: حدود 90 درصد مزرعه های گندم به صورت مکانیزه با دستگاه های کمباین برداشت می شود و 10 درصد باقیمانده در روستاهای با سطح کشت کمتر، با دروگر و یا به صورت دستی برداشت می شود.
وی با بیان این که عملیات برداشت توسط 25 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و با نظارت کارشناس بخش خصوصی و صدور کارت معاینه فنی در حال انجام است، بیان کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با صدور معرفی نامه توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود و با قیمت هر کیلو گندم با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید به مبلغ 13 هزار ریال توسط دولت به صورت تضمینی خریداری و در سیلوی کاشان تخلیه می شود.
مهدی بادی خاطر نشان کرد: به دلیل قیمت مناسب و خرید تضمینی دولت سطح کشت گندم امسال نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.
از مجموع 12 هزارو 500 هکتار امور زراعی و باغی شهرستان نطنز ، بیش از 9 هزار و 500 هکتار آن به منطقه کشاورزی بادرود اختصاص دارد
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.