به گزارش ایرنا، روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از حمیدرضا شیران افزود: یکی از سُنت‌های حسنه در ماه مبارک رمضان، آیین معنوی افطاری دادن بویژه به ایتام نیازمند است.
وی از اجرای طرح 'همیان مولا' در قالب توشه برکت از یکم تا روز 24 مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این طرح خیران و مردم نوعدوست می ‌توانند با قرار دادن مواد غذایی در کیسه‌های همیان مولا و تحویل آن به کمیته امداد، در خدمت‌رسانی به محرومان و مددجویان مشارکت کنند.
شیران گفت: از دیگر برنامه‌های کمیته امداد همنشینی با فقرا در طرح 'مفتاح الجنه'، جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان آبرومند و جمع‌آوری زکات فطریِه و کفاره، در ماه مبارک رمضان است.
وی اعلام کرد: سال گذشته سه میلیارد و 855 میلیون تومان در قالب طرح اطعام و افطاری، جمع آوری و به 92 هزار و 418 مددجو اطعام و افطاری داده شد.
شیران افزود: همچنین سال گذشته بیش از 63 هزار و 731 سبد کالا در قالب طرح همیان مولا بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.
به گزارش ایرنا، طرح همیان مولا هر سال در ایام ماه مبارک رمضان با رویکرد جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب سبد غذایی و توزیع آن بین نیازمندان اجرا می‌شود.
یکهزار و 980 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان قرار دارند که 45هزار نفر از آنها خانوارهای سرپرست فوت شده، 11 درصد آنها مطلقه، 36 درصد سرپرست از کار افتاده، 2 درصد خانواده های بی بضاعت و سرباز، 4 درصد خانوارهای بیمار و 2 درصد خانواده های زندانیان هستند.
ت/ 7153 / 6027**خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.