حجت الاسلام سید جواد حیدری طبا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روحانی ها درمسجدها و مرکزهای مختلف فرهنگی و حسینیه‌ ها در منطقه های روستایی و شهری علاوه بر اقامه نماز جماعت به پاسخ گویی سئوال های شرعی می پردازند.
وی خاطر نشان کرد: روحانیان اعزامی هم چنین اقدام به برگزاری جلسه های قرائت قرآن، ترجمه و تفسیر و جزء خوانی و آشنایی با مفاهیم قرآن می کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان افزود: روحانیان هم چنین ضمن پاسخگویی به شبهه های اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و ارائه معارف اسلامی به بیان اهمیت روزه‌ داری می‌ پردازند.
حیدری طبا ادامه داد: برگزاری مراسم شب‌ های قدر، دعا و نیایش، پاسخگویی به مساله های شرعی واحکام، فعال کردن تشکل های مردم نهاد از قبیل کانون های فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات و کانون های هنری ارشاد از جمله دیگر فعالیت های این روحانیان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: ارائه مشاوره فردی، مسائل اجتماعی، سبک زندگی قرآنی، برطرف کردن اختلاف های خانوادگی و فعال کردن خانه ها و موسسه های قرآنی و برگزاری مسابقه های فرهنگی تبلیغی ویژه نوجوانان وجوانان در دستور کار این مبلغان است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: 31 نفر از این روحانیان مقیم شهرستان و 60 نفر اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان در سطح شهرستان فعالیت می کنند.
حیدری طبا تصریح کرد: تبیین و تشریح شعار سال یکی از محورهای تبلیغی روحانیان در این ماه مبارک است.
وی خاطر نشان کرد: اقدام به برپایی سفره های افطاری و اطعام مستمندان و جمع آوری نذورات و دعوت مردم به وحدت حول محور ولی فقیه از دیگر محورهای مهم فعالیت مبلغان در ماه مبارک رمضان است.
شهرستان اردستان با بیش از 150مسجد که 80 مسجد در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد و 70مسجد در روستاها واقع است در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.